Szukaj w działach:

Tydzień z robotem i z FANUC Polska

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

W dniach 15-19 listopada br. robot współpracujący najnowszej generacji FANUC CRX-10iA/L po raz pierwszy współdziałał z uczniami warszawskich szkół - Centrum Kształcenia Zawodowego nr 1 oraz czterech szkół ponadpodstawowych, zajmujących się edukacją w kierunkach mechatronicznych. Wzbudzenie ducha robotyzacji oraz zachęcanie młodych ludzi do poszerzania wiedzy z zakresu przyszłościowej technologii to główne cele przyświecające pomysłodawcom wydarzenia. 

Fundacja Ziemia i My prowadzi działania na rzecz edukacji w obszarze nowych technologii oraz ochrony środowiska w przedsiębiorstwach, szkołach i instytucjach. Promuje nowoczesne podejście do przedsiębiorstwa i człowieka, polegające na wsparciu siebie nawzajem, przekazywaniu doświadczenia, promocji ciekawych i nowych technologii uwzględniających ekologiczne aspekty. 

Hołdując przekonaniu, że kluczem do sukcesu jest wiedza i współpraca przedstawiciele Fundacji ZIEMIA i MY zaprosili firmę FANUC Polska do udziału w unikalnym projekcie edukacyjnym, zakładającym wprowadzenie rzeczywistego robota przemysłowego do szkolnych klas. Wszystko po to, by zaoferować młodzieży niepowtarzalną okazję doświadczenia bliskiej współpracy z robotem w realnym świecie, poznania poszczególnych funkcji mechanicznych pracowników, a także przybliżenia perspektyw wykorzystania robotów w codziennym życiu.

Akcja Tydzień z robotem i FANUC Polska



Robotyzacja to przyszłość, dlatego firma FANUC chętnie angażuje się w projekty mające na celu zwiększanie świadomości na temat zalet tej technologii. Przedstawiciele producenta w ramach prezentacji robota przybliżali nowoczesny model pracy w zakładach produkcyjnych, gdzie siła i zwinność robotów wykorzystywane są do realizacji trudnych, ciężkich fizycznie lub żmudnych zadań, by jednocześnie oferować ludziom pracę w bardziej komfortowych warunkach i możliwość rozwoju indywidualnych kompetencji.

Na potrzeby organizacji wydarzenia, zatytułowanego „Tydzień z robotem”, inżynierowie firmy FANUC Polska stworzyli mobilne stanowisko zrobotyzowane z wykorzystaniem lekkiego robota współpracującego FANUC CRX-10iA/L, które przez cały tydzień odwiedzało warszawskie szkoły i uatrakcyjniało naukę uczniom.

Uczniowie Centrum Kształcenia Zawodowego nr 1 oraz czterech szkół ponadpodstawowych (Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 przy ul. Wiśniowej 57; Technikum nr 7 w Zespole Szkół im. inż. Stanisława Wysockiego d. "Kolejówka" przy ul. Szczęśliwickiej 56; Zespół Szkół Nr 36 im. Marcina Kasprzaka przy ul. Kasprzaka 19/21; Zespół Szkół Łączności w Warszawie przy al. Stanów Zjednoczonych 24) mieli dzięki temu okazję realnie współpracować z robotem, charakteryzującym się wysoką wrażliwością i umiejętnością szybkiego reagowania w sytuacji zaistnienia bezpośredniego kontaktu z człowiekiem lub elementami otoczenia. Uczestnicy projektu przekonali się, że roboty tego typu są doskonale przygotowane do pracy ramię w ramię z człowiekiem i mogą być wyposażane w oprogramowanie narzędziowe odpowiadające zróżnicowanym, nawet najbardziej indywidualnym potrzebom. 

Młodzi ludzie bardzo szybko nawiązali dobry kontakt z robotem. Niektórzy wręcz z miejsca obdarzyli go wyjątkową sympatią.

Projekt Tydzień z robotem i FANUC Polska

 


Współpraca z robotem jest bardzo przyjemna i co ważne, od razu widać efekty naszej pracy - komentowali uczniowie, którzy chętnie wcielali się w rolę operatora – wystarczy tylko poustawiać robota, by ten szybko wykonał to, co mu nakazaliśmy. To jest naprawdę satysfakcjonujące - dodawali. 


Prezentacja robota w szkołach pozwoliła zauważyć, że robot współpracujący z uwagi na niewielką wagę (jedynie 40 kg) może był łatwo przemieszczany i swobodnie instalowany. Wiele osób zaangażowanych w projekt przekonało się, że obsługa maszyny nie sprawia większych kłopotów i nawet wśród uczniów niezaznajomionych z technologią szybko wzbudza entuzjazm. 


- Taka praca mogłaby być naprawdę przyjemna, wstawać rano i chętnie iść do pracy, by robić to, co się lubi - wyobrażali sobie młodzi entuzjaści robotów, być może przyszli programiści mechanicznych pracowników. 


Przedstawiciele firmy FANUC gorąco zachęcali młodych ludzi do tego, by nie bali się snuć śmiałych planów i realizowali je w trosce o swoją przyszłość. Chętnie informowali młodzież o istnieniu szerokich możliwości zatrudnienia w tym obszarze technologii. Stanowiska integratorskie, gdzie praca programistów skutkuje wdrożeniem robotów do produkcji, działy utrzymania ruchu odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie parków maszynowych w fabrykach, czy działy badawczo-rozwojowe, gdzie tworzy się nowe rozwiązania, to tylko część propozycji jakie niesie ze sobą dynamicznie rozwijająca się robotyka.

Wydarzenie zostało bardzo dobrze odebrane przez uczniów i wysoko ocenione przez przedstawicieli szkół. Podczas zrobotyzowanych lekcji wyraźnie dostrzegany był zapał i naturalny proces wzbudzania kreatywności. To najlepsze podsumowanie i potwierdzenie tego, że warto tworzyć warunki, w których uczniowie mogą odkrywać swoje pasje i stawiać pierwsze kroki w kierunku osobistego rozwoju w najbardziej przyszłościowych dziedzinach.

W wydarzeniu wzięło udział 840 uczniów i nauczycieli. 

Dodatkowe informacje na stronach ziemiaimy.org i fanuc.pl


Źródło: FANUC Polska, Fundacja ZIEMIA i MY
Redaktor: MRR

FANUC Polska Sp. z o.o.
Tadeusza Wendy 2
52-407 Wrocław
+48 71 77 66 160
POWIĄZANE
Systemy zrobotyzowane z wizją Suma wszystkich elementów tworzy obraz idealny. W tym konkretnym przypadku nie cho...
PIE: Dobre prognozy na 2025 rok Prognozy wskazują, że 2025 roku sytuacja poprawi się we wszystkich krajach regionu, jedna...
Nowości w branży opakowań na Targach TAROPAK Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK, które odbędą się ...
Chwytaki adhezyjne do różnorodnych zastosowań Inspirowana bionicznie technologia chwytaków ADHESO opiera się na zasadzie adhezji...
Najwyższa jakość kontroli z system OMRON Płytki drukowane (PCB) są centralnym komponentem wielu urządzeń elektrycznych. Przemysł m...
Przemysł postpandemiczny skraca drogę do robotyzacji Wrażliwość ludzkiej siły roboczej na sytuacje nadzwyczajne stała się podstawowym probleme...
Partnerzy