Szukaj w działach:

Partnerzy

Newsletter

Industry 4.0 na Automotive 2018

 

Automotive 2018 debata ekspercka
Fot.: Omega Communication (debata)

W dniach 6-7 września br. Zakopanem stało się miejscem dyskusji na temat praktycznych wdrożeń rozwiązań Industry 4.0 w zakładach produkcyjnych.  

Wszystko za sprawą IV edycji konferencji Automotive 2018, w której udział wzięło blisko 200 reprezentantów przedsiębiorstw produkcyjnych z branży automotive, dostarczycieli technologii, a także reprezentantów instytucji branżowych i głównych uczelni technicznych. 

Uczestników powitał Michał Kot z firmy Siemens, który w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na rosnące znaczenie Polski na rynku międzynarodowym jako producenta w sektorze automotive. Zaznaczył również fakt, że branża motoryzacyjna oraz sektory z nią związane tworzą blisko 1,1 mln miejsc pracy, co czyni ją bardzo istotną gałęzią polskiej gospodarki.

Prelekcje zostały poprzedzone debatą, w której uczestniczyli reprezentanci firm Adient, AIUT, FCA, LEAR, a także Siemens. W trakcie dyskusji szczególną uwagę poświęcono gotowości polskich przedsiębiorstw na wprowadzenie rozwiązań z obszaru koncepcji Industry 4.0, ukazując to zagadnienie z perspektywy zarówno firm produkujących gotowe samochody, jak i przedsiębiorstw dostarczających komponenty, a także technologię dla tych przedsiębiorstw.

– „Dzięki zaprezentowanym przykładom rozwiązań wdrażanych w takich firmach jak Fiat, GKN, Adient czy Mercedes, uczestnicy mieli też możliwość poznania korzyści w obszarze implementacji innowacyjnych rozwiązań oraz oceny ich przydatności we własnych zakładach produkcyjnych” – mówi Piotr Ciemięga z firmy Siemens, gospodarz konferencji.

Uczestnicy z zainteresowaniem słuchali przemównienia Thomasa Kaisera z Mercedes Benz Manufacturing Poland. W prelekcji opierającej się na przykładzie budowanej aktualnie fabryki silników Mercedesa w Jaworze zaprezentowano technologie z koncepcji Industry 4.0: roboty współpracujące, Internet Rzeczy, jak również wirtualną rzeczywistość w procesach szkoleniowych. Pokazano także silnik OM654, który będzie produkowany w budowanym zakładzie.

Atomotive 2018 rozmowy branżowe
Fot.: Omega Communication (rozmowy branżowe)

Goście spotkania dobrze ocenili także wystąpienie Wojciecha Witczaka z firmy GKN Driveline. W czasie przemówienia pokazane zostały doświadczenia i wnioski zebrane w procesie wdrażania rozwiązań z obszaru Przemysłu 4.0 w zakładach GKN Driveline. Przedstawiono również projekt dalszej automatyzacji produkcji uwzględniające m.in. zwiększanie wykorzystania robotów współpracujących oraz autonomicznych robotów transportujących AGV.

– „Udział ekspertów reprezentujących różne sektory stwarza dobre warunki do wzajemnej, interdyscyplinarnej wymiany doświadczeń” – podsumowuje Cezary Mychlewicz z firmy Siemens. – „Konferencja Automotive to dobra okazja do poznania najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w branży – to jasne, ale to także pole do dyskusji, które poza wymiarem poznawczym, niejednokrotnie staje się początkiem owocnej współpracy biznesowej”  – dodaje.

Partnerem Technologicznym tegorocznej konferencji Automotive była firma Siemens. Głównym Partnerem wydarzenia były firmy: AIUT, AmiSter, MJ Group oraz Pepperl&Fuchs. Partnerami konferencji były także firmy: Automatech, Evatronix, Evotec, GT85, Festo, KUKA, Promatik, Rittal, Stoltronic oraz TheusLED.

Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Akademii Górniczo Hutniczej, Politechniki Krakowskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Wrocławskiej, Polskiej Izby Motoryzacji, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, Stowarzyszenia Profibus PNO Polska, Urzędu Dozoru Technicznego, a także Instytutu Badań Runku Samochodowego SAMAR.

Więcej informacji udzieli:
Maciej Fudała, Omega Communication
mfudala@communciation.pl, tel. +48 22 854 16 27


Źródło: Omega Communication

Dodano 18.09.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Newsletter

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Wydarzenia

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy