Prace badawcze Lean-Tech we wrocławskim GEOCENTRUM
Firma Lean-Tech poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego o kooperacji z Politechniką Wrocławską.
Współpraca firmy z uczelnią i wspólne wysiłki zaowocowały przyznaniem dotacji na realizację wielu wspólnych projektów. Podczas realizacji projektów badawczych firma z doświadczenia i konsultacji naukowych ekspertów z Politechniki Wrocławskiej oraz razem pracuje nad innowacjami na skalę światową.
Obecnie, w budynkach Geocentrum Politechniki Wrocławskiej przeprowadzane są złożone testy autonomicznych robotów mobilnych. Testowane są najnowsze funkcje oprogramowania sterującego do robotów AGV Lean-Cart takie jak: autonomiczne planowanie i realizacja tras oraz wykrywanie i omijanie przeszkód.
W poszukiwaniu uniwersalnego rozwiązania
Przy wsparciu naukowców z Politechniki Wrocławskiej powstał robot Lean Cart 20.0. Jest to inteligentny robot AGV (Automated Guided Vehicle) do transportu wewnętrznego europalet. Obecna technologia wymagała, aby przestrzenie przemysłowe zostały przystosowane do potrzeb robota przez użycie np. zaczepów lub stojaków, na których układane są palety z towarami, które później transportują roboty. Największe wyzwanie dla konstruktorów stanowiło znalezienie uniwersalnego rozwiązania, które pozwoli na zastosowanie robota w dowolnie wybranym miejscu, bez konieczności wprowadzania zmian w infrastrukturze. Lean Cart 20.0 jest czwartym autonomicznym robotem w rodzinie AGV Lean Cart. Każdy z oferowanych przez firmę robotów AGV jest przeznaczony do innej aplikacji, co daje naszym klientom nieograniczone możliwości.
Wyjątkowy Lean Cart 20.0 – samodzielny, szybki i inteligentny
Opracowany przez firmę model robota Lean Cart 20.0 jest w stanie przenosić towary oraz materiały bez konieczności używania i uzupełniania robota dodatkowymi wózkami lub platformami. To innowacyjne rozwiązanie czyni robota agv urządzaniem wyjątkowym na skalę światową, na tym jednak nie kończy się lista zastosowanych usprawnień. Nowy robot przemysłowy będzie mógł poruszać się wyjątkowo szybko (do 4 km/h) oraz równie szybko ładować towar (w zaledwie 60 – 90 sekund). Dzięki specjalnie zaprojektowanym bateriom będzie także pracować nawet do 72 godzin, bez konieczności ładowania, a waga przewożonych przez niego towarów będzie mogła sięgać aż do 1 tony. Nowy rodzaj robota będzie również mógł zmienić kierunek jazdy w dowolnym momencie. Aby ułatwić mu poruszanie się i wykrywanie przeszkód, zostanie wyposażony w dwie kamery 3D, dwie standardowe kamery oraz trzy laserowe skanery. W przeciwieństwie do dotychczas stosowanych robotów, dzięki użyciu sztucznej inteligencji, będzie mógł dokonać podziału pomieszczenia na strefy i poruszać się ostrożnie w miejscach, w których będą znajdować się ludzie oraz przyspieszyć tam, gdzie ich nie będzie.
Źródło: Leant-Tech
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?