Branżowe nowości na Packaging Innovations 2019
Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w terminie 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa udowodniły, że spotkanie warte jest więcej niż setki wysłanych maili.
Jak podaje organizator, tegoroczną wystawę odwiedziło blisko 5 000 osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów. Duża frekwencja odwiedzających świadczy o potrzebie bezpośrednich spotkań. To podczas rozmów najlepiej poznajemy drugą osobę. Czasami korespondujemy z nią miesiącami, a dopiero podczas spotkania na żywo okazuje się, że dany rozmówca to niezastąpiony partner w biznesie, który podziela nasze zdanie i zmierza w tym samym biznesowym kierunku.
- Targi to jedno z niewielu miejsc, gdzie w ciągu kilku dni można się spotkać i omówić tematy, które na co dzień krążą korespondencyjnie, mailowo, telefonicznie. Tutaj można na spokojnie porozmawiać. – powiedział Mariusz Saduś, COLOR-PRESS Sp. z o.o.
Interesującą opinią podzieliła się również Patrycja Rakowska-Dębska, STORA ENSO POLAND S.A.
- Na początku myślałam, że ludzie żyją w świecie bardziej internetu. Tutaj natomiast otrzymujemy naprawdę sporo ciekawych insightów od potencjalnych klientów. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Z perspektywy osoby wystawiającej się jestem bardzo zadowolona z udziału w tych targach.
Swoje zdanie na temat wystawy wyraził również Roberta Rybakiewicza, Bericap Sp. z o.o.
- Tak naprawdę wszystko da się załatwić przez maila, ewentualnie spotkania branżowe, ale targi to jest taka okazja, aby spotkać się twarzą w twarz i okazja do trochę innych spotkań niż to jest na co dzień w biznesie, firmie czy imprezie stricte branżowej.
Wciągnij się w eko
Targi Packaging Innovations wyróżniają się świeżym spojrzeniem na branżę opakowań oraz nieustannym obserwowaniem zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się Targi. Przykładowo Strefa Ekopack przygotowywana jest od wielu lat, jednak w ostatnim czasie budzi szczególne zainteresowanie. Jest to związane ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend to konieczność.
- „Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich to podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem.” – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. - „W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały, rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.”
Wiedza kluczem do sukcesu
Program tegorocznej strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z sektora, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zaciekawienie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Gościom spodobały się również warsztaty „Jak projektować, żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że zagadnienia związane z eko rozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.
Strefa Studenta
Organizatorzy Targów Packaging Innovations już po raz ósmy gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta.
- „Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od Jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą 15, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę.” – mówi Katarzyna Gościańska, PR Manager Targów w Krakowie.
- „Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę, już prace, które spłynęły do pierwszego etapu były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu, był trudny dla całego Jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań.” - Dominika Żebrowska, DS. Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w Jury konkursu.
Targi Packaging Innovations są miejscem, gdzie swoją ofertę pokazują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc idealna okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment, kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży.
- „To co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza.” - Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.
Organizatorzy zachęcają, aby termin kolejnej edycji Targów, które odbędą w dniach 1-2 kwietnia 2020 r. już dziś zapisać w kalendarzu.
Więcej szczegółów na stronie: www.packaginginnovations.pl
Źródło: Targi w Krakowie
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?