Szukaj w działach:

Partnerzy

Newsletter

Rosną wydatki na cyfrową transformacje

Rosną wydatki na cyfrową transformacje

Cyfrowa transformacja trwa i ma się coraz lepiej., w 2019 wydatki na digitalizację przemysłu będą równe PKB Polski, Szwecji i Czech

Szacuje się że przez najbliższe cztery lata globalne wydatki na digitalizację, będą rosły w 17% tempie rok do roku. Tylko w 2019 wydatki na cyfryzację osiągną na łączną sumę aż 1,25 biliona dolarów. To ponad dwukrotnie tyle, co PKB Polski.

Cyfrowa transformacja to określenie, które odmieniane jest przez wszystkie przypadki w każdej branży. Firmy, które nie zainwestują w digitalizację w długiej perspektywie nie mogą czuć się bezpiecznie. Jak wynika z danych IDC, w przyszłym roku wydatki na cyfrową transformację będą rekordowo wysokie.

Prognozy zakładają, że do 2022 wydatki na digitalizację będą rosły w blisko 17% tempie rok do roku.
- "Apetyt firm na wdrażanie nowych technologii to żadne novum. We współczesnym biznesie kluczowa jest elastyczność. To ona pozwala na dopasowanie odpowiednich produktów do oczekiwań odbiorców czy też szybkie reagowanie na zmiany rynkowe. Technologie usprawniają szereg procedur na poziomie operacyjnym, logistycznym, a co za tym idzie łańcuchu dostaw, a nawet w obsłudze klienta. Firmy z roku na rok są coraz bardziej otwarte na zmiany" – komentuje Andrzej Morawsko wiceprezes BPSC.

Jeśli prognozy się potwierdzą, to dokładanie za 12 miesięcy na całym globie wydatki biznesu na cyfrową transformację wyniosą aż 1,25 biliona dolarów, a za 24 miesiące prawie 2 biliony.

"W ciągu dwóch najbliższych lat, tj. do 2020 roku firmy z grupy G2000, czyli największe przedsiębiorstwa świata, na cyfrową transformację będą przeznaczały 10% rocznych przychodów. A to ogromne sumy" – zapowiada Shawn Fitzgerald Research Director w IDC i dodaje
"Ta zmiana, w zakresie finansowania kapitału jest o tyle ważna, że jest to jasny komunikat od kadry kierowniczej – transformacja cyfrowa jest inwestycją strategiczną. To zobowiązanie dotyczące finansowania będzie napędzać wydatki na kolejne lata" – dodaje ekspert IDC.

Liderzy transformacji cyfrowej

W 2019 roku wydatki na cyfrową transformację na całym świecie wyniosą aż 1,25 biliona dolarów. Według danych IDC najwięcej wydawać będą firmy produkcyjne. 220 mld dolarów na transformację wyda produkcja dyskretna, natomiast procesowa 135 mld dolarów. W sumie oba wspomniane sektory na cyfryzację przeznaczą kwotę 355 mld dolarów.

- "Od lat mówi się o potrzebie cyfryzacji. Często eksperci alarmują, że to ostania szansa dla firm i jeżeli nie zrobią zwrotu ku cyfryzacji - zginą. Czy tak jest w rzeczywistości, trudno powiedzieć. Wydaje mi się, że momentami jest to wróżenie z fusów albo strachy na lachy. To, co trzeba powiedzieć otwarcie i co ma potwierdzenie w rzeczywistości to fakt, że cyfrowa transformacja przynosi korzyści, które się zwracają. Każdy z naszych klientów, który rozpoczął cyfrową zmianę, zaczynając od wdrożenia ERP-a, dostrzegł zmiany. Na lepsze oczywiście. A wdrożenie systemu klasy ERP to tylko jeden z elementów cyfrowej transformacji. Chodź kluczowy, to nie jedyny" — mówi prezes Morawski.

Eksperci z IDC prognozują, że największą część z 355 mld dolarów, sektor wytwórczy inwestował będzie w smart manufacturing. Inteligentna produkcja będzie priorytetem w wydatkach produkcji procesowej i dyskretnej, łączne wydatki na nią wyniosą aż 165 mld dolarów. To ponad jedna trzecia łącznej sumy, którą sektor wytwórczy wyda w przyszłym roku na cyfryzację.

Natomiast nieco mniej na cyfrową transformację niż produkcja wyda sektor logistyczny. Firmy zajmujące się transportem zainwestują w 2019 roku aż 116 mld dolarów. Co będzie priorytetem dla branży logistycznej? Przede wszystkim cyfrowa optymalizacja łańcucha dostaw. Przedsiębiorstwa transportowe przeznaczą aż 65 mld dolarów na technologie pomagające w zarządzaniu dystrybucją towarów i planowanie dostaw.

W pierwszej czwórce liderów w cyfrowej transformacji znajdzie się sektor handlowy. Sprzedawcy na całym świecie w 2019 roku na projekty cyfrowe przeznaczą 27 mld dolarów, a ich priorytetem stanie się rozwój platform multikanałowych i poprawa doświadczeń klientów kupujących online.

- "Informacje, jakie płyną z rynku, jasno dowodzą, że w każdej branży zachodzą zmiany. Tempo jest zróżnicowane, ale to normalne i naturalne. Jednak cała cyfrowa ewolucja ma wspólne cechy dla każdego sektora. Do nich możemy zaliczyć większe zorientowanie na klienta, a także coraz silniejsza integracja procesów wewnętrznych i elastyczność w działalności operacyjnej. Technologia jest bodźcem, który prowadzi do reorganizacji biznesu. Pełna transformacja wymaga także zmiany podejścia do wykorzystania IT i jego możliwości w codziennej pracy w firmie jako całości. Warto by przedsiębiorstwa z każdej branży o tym pamiętały" - podsumowuje Andrzej Morawski z BPSC.


Źródło: BPSC


Dodano 15.12.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

    Czasopisma

  • Targi

  • Newsletter

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Wydarzenia

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy