Szukaj w działach:

Innowacje na warsztatach Autodesk

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU
 


W opracowanym przez Komisję Europejską Europejskim Rankingu Innowacyjności (ang. European Innovation Scoreboard), Polska znalazła się na jednym z ostatnich miejsc (25. na 28 krajów członkowskich). Po analizie zestawienia wynika, że w latach 2011-2018 nasz kraj uzyskał 61,1 pkt., poprawiając wynik o ponad 8 proc. – jednak, to zdecydowanie za mało. Jak spożytkować potencjał biznesowy płynący z wprowadzania innowacji na zwiększenie swojej konkurencyjności i rentowności? 

Innowacje są jednym z najważniejszych czynników zwiększających konkurencyjność gospodarki. Są kluczem do osiągnięcia statusu kraju wysoko rozwiniętego, który posiadają m.in. Japonia czy Szwajcaria – tam innowacje są już odpowiedzialne za dwie trzecie wzrostu gospodarczego. Chociaż nakład na wdrażanie nowych rozwiązań w Polsce rośnie, małe i średnie przedsiębiorstwa nadal wydają bardzo mało na rozwój. Obecnie tylko 7 firm w Polsce na 100 wprowadza innowacje produktowe lub procesowe.

Wyniki ankiety przeprowadzonej podczas Konferencji „Innowacje 4.0 – Przyszłość Tworzenia” – potwierdzają znaczenie innowacji w dzisiejszym biznesie. Dla uczestników konferencji najważniejszym czynnikiem determinującym przewagę konkurencyjną jest na pierwszym miejscu innowacyjność (69,3%).

- „Rozróżniamy trzy rodzaje innowacji: innowacja inkrementalna, kiedy ulepszamy produkt, usługę w nieznacznym stopniu. Innowacja systemowa, kiedy dany produkt lub usługę stosujemy na innym rynku lub też taki produkt znajduje zupełnie nowe zastosowanie. Przełomowa jest innowacja transformacyjna. To wprowadzenie zupełnie nowego produktu na rynek lub też jego rewolucyjne zastosowanie” – mówi Joanna Golonka konsultant ds. przemysłu z ramienia Autodesk.

Tej jesieni Autodesk organizuje serię unikalnych, bezpłatnych warsztatów Innovation Workshop –  Polska. Ich zasadniczym celem jest zaprezentowanie, jak innowacje i optymalizacja procesów w firmach przemysłowych, które pozwalają tworzyć lepsze produkty, wpływają pozytywnie na wytwarzanie większych zysków. Ponadto, umożliwiają firmie sprostanie oczekiwaniom klientów. W czasie spotkań omówionych zostanie pięć strategicznych obszarów budowy trwałej przewagi konkurencyjnej: masowa personalizacja, współpraca, elastyczna produkcja, obsługa klienta, a także produkt jako usługa. Wszystko to w oparciu o innowacje. Rejestracji na warsztaty można dokonać na stronie: autodesk.pl/campaigns/innovation-workshop.

Innowacje, rozumiane jako wprowadzenie na rynek nowych lub znacznie ulepszonych produktów, usług lub procesów pozwalają pozyskać nowych klientów. Innymi słowy, innowacja to postęp. Wprowadzając całkowicie nowy lub usprawniony proces produkcji, oferowaną usługę lub produkt, możemy zwiększyć udział naszej firmy w rynku i wejść z nią na nowe rynki, zwiększając w ten sposób rentowność firmy.

Wdrożenie innowacji pozwala także na obniżenie kosztów środowiskowych – zmniejszenie zużycia surowców potrzebnych do produkcji, wykonywanie produktów, które dłużej mogą znajdować się w obiegu gospodarki, czy produkowanie rzeczy bardziej wydajnych. Innowacje mogą również przybierać formę postępowych rozwiązań w zakresie procesów produkcyjnych, nowych metod organizacyjnych czy marketingowych, a także zmian w organizacji miejsca pracy lub relacji z otoczeniem. Te elementy przekładają się z kolei na budowanie reputacji firmy jako innowacyjnej. Może okazać się to również korzystne dla przedsiębiorstwa, zarówno przy poszukiwaniu pracowników, jak i zainteresowaniu naszymi usługami nowoczesnych konsumentów. Wynika to z faktu, że powiązanie przedsiębiorstwa z innowacyjnością może mieć pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez klienta.

W dzisiejszym świecie innowacje to niezbędny element prowadzenia biznesu. Należy jednak pamiętać, że proces unowocześniania jest ciągły, dlatego też firmy produkcyjne z sektora MŚP nie mogą odbiegać w tym zakresie. Odpowiedni wybór, obserwacja trendów i wyciąganie wniosków płynących z rynku – to elementy, które pozwalają na podążanie za zmianami, które jeśli nie zostaną wprowadzone w odpowiednim czasie, w przyszłości mogą okazać się nie do nadrobienia. 


Więcej o najbliższych Warsztatach Innovation Workshop –  Polska na Zrobotyzowany.pl


Źródło: Corporate Communications & Public Affairs Practice

POWIĄZANE
Kolejny bezpłatny webinar SEW-EURODRIVE Polska Spotkania i konsultacje online cieszą się dużym zainteresowaniem, dlatego SEW-EURODRIVE P...
ABB poszerza portfolio robotów przejmując Codian Robotics Rozszerzając swoje portfolio szybkich robotów przemysłowych, ABB będzie w stanie s...
Optoelektroniczne kurtyny bezpieczeństwa Leuze poszerza swoją ofertę produktów bezpieczeństwa o optoelektroniczne kurtyny b...
Przemysł zrobotyzowany na Robotech 2019 W tym roku we wrześniu odbyła się czwarta Konferencja ROBOTECH, jedna z najważniejszych ko...
Nowa generacja robotów współpracujących ABB W portfolio ABB pojawiły się dwie nowe rodziny cobotów o zwiększonym udźwigu i upr...
Otwarcie Showroom 4.0 Mitsubishi Electric Przemysł na całym świecie znajduje się w punkcie zwrotnym określanym mianem „IV Rew...
Partnerzy