Szukaj w działach:

Monitorowanie stanu maszyn i zarządzanie błędami z Lenze

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU


Gdy maszyna zgłasza awarię, cel jest tylko jeden: naprawienie problemu tak szybko, jak to możliwe i przywrócenie maszyny do pracy. Lenze Asset Management zapewnia skuteczne wsparcie w skróceniu przestojów do minimum, dzięki szybkiemu rozwiązywaniu problemów.

Który komponent jest zainstalowany? Czy dokumentacja jest aktualna? A jeśli model i wariant są znane, jak znaleźć numer seryjny, indeks komunikatów o błędach lub określone specyfikacje techniczne? Mimo wszelkich starań, aby procesy przebiegały jak najefektywniej, w wielu firmach te aspekty nie zostały jeszcze systematycznie rozwiązane - co oznacza, że ​​serwisant traci cenny czas w sytuacji awaryjnej, a przestoje trwają dłużej, niż to konieczne. Cyfrowi eksperci Lenze zajęli się tym problemem i przy pomocy automatyzacji i inteligentnych sieci stworzyli rozwiązanie, które kładzie kres utracie czasu i wydajności.

Portal serwisowy dla producentów OEM

Specjalista ds. automatyzacji opracował portal, który jest bezpośrednio połączony z maszynami. Jeśli wystąpi błąd, maszyna może teraz automatycznie samodzielnie utworzyć zgłoszenie, powiadamiając w ten sposób technika serwisu. Zgłoszenie określa, którego składnika dotyczy problem. Pozwala to na sprawdzenie modelu, wariantu i numeru seryjnego, a także pozycji w topologii maszyny. Błędne informacje z powodu nieaktualnej dokumentacji są wykluczone: informacje pochodzą bezpośrednio ze sterownika PLC, co zawsze odzwierciedla stan rzeczywisty. Dalsze informacje techniczne lub dodatkowe informacje o komunikacie o błędzie to tylko kilka kliknięć, bez żmudnego wyszukiwania i straty czasu. Ponieważ platforma jest neutralna dla producenta i jest zgodna z otwartymi standardami, można uzyskać dostęp nie tylko do produktów Lenze. Firma SICK również jest już na pokładzie, umożliwiając rozpoznawanie swoich czujników i udostępnianie wszystkich istniejących informacji o produktach.

To jednak nie wszystko: za pomocą funkcji zdalnej technik może połączyć się bezpośrednio z maszyną i np. natychmiast naprawić błędy oprogramowania lub w razie potrzeby uzyskać bardziej szczegółowe informacje. W przypadku wad sprzętowych można natychmiast zamówić część zamienną, która dokładnie odpowiada zainstalowanej części, bez pomyłek, na przykład z powodu różnych orientacji.

Sytuacja, w której każdy wygrywa

Czas zaoszczędzony przez producenta maszyn, który w ten sposób zapewnia bardziej wydajną obsługę, znajduje również odzwierciedlenie w OEE operatora zakładu, gdy można skrócić przestoje i obniżyć koszty serwisu. To sprawia, że ​​portal nadaje się jako podstawa płatnej usługi, która nadal przynosi korzyści kosztowe dla użytkownika końcowego, a nawet dodatkowe przychody dla producenta, mimo że ponoszone są również koszty wynajmu portalu.

Każdy producent OEM, który rezerwuje usługę, może dostosować portal w swoim firmowym Corporate Design (CD). Dla użytkownika końcowego oznacza to, że pokazuje się tylko dostawca jego maszyn, ponieważ nie widać już, że Lenze stoi za aplikacją w chmurze.

Jednym z kluczowych aspektów atrakcyjności rozwiązania jest fakt, że jego konfiguracja nie wymaga żadnych większych, manualnych prac przygotowawczych. Identyfikacja zainstalowanych urządzeń i komponentów jest w dużej mierze automatyczna i dzięki temu zawsze aktualna. Podstawę techniczną do tego zapewnia oprogramowanie FAST Application Software Toolbox, które jest teraz wyposażone w platformę, która może również zbierać dane poza PLC. Stosowana technologia harmonizuje dane i udostępnia je w formacie zgodnym ze standardem komunikacji OPC UA. Lenze oferuje otwarte rozwiązanie, w którym można zintegrować kolejne systemy i procesy.


Źródło: Lenze

Lenze Polska Sp. z o.o.
ul. Roździeńskiego 188 b
40-203 Katowice
+48 32 203 97 73
POWIĄZANE
Harvey Nash otwiera w Krakowie centrum technologiczne Harvey Nash Technology otwiera w Krakowie centrum technologiczne specjalizujące się w rob...
FANUC rozszerza linię robotów współpracujących FANUC, światowy lider sektora technologii CNC, robotyki i automatyki przemysłowej wprowad...
Nowe technologie na SYMAS®/MAINTENANCE 2019 Zakończyły się 10. Międzynarodowe Targi Obróbki, Magazynowania i Transportu Materia...
Roboty Scara - przegląd rynku 2020 Aby móc szybko wykonywać czynności w jednej płaszczyźnie i do tego na małej przest...
Jak inteligentne oprogramowanie wspiera branżę produkcyjną? Organizacje, które chcą zapewnić sobie sukces w niepewnych czasach ciągłej zmiany,...
Dyskusja o przyszłości polskich inżynierów Organizowane we Wrocławiu w dniach od 23 do 25 października 2020 r. Forum Inżynieró...
Partnerzy