Szukaj w działach:

Zrównoważony rozwój dzięki regeneracji części

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

Dzięki modernizacji w ramach programu regeneracji produktów firmy Bosch Rexroth używane części zyskują drugie życie.


Zmiany w kierunku zrównoważonego rozwoju zachodzą już od dawna. Jest on kluczowym czynnikiem decydującym o opłacalności i większej wartości inwestycji. Co więcej, świadomość ekologiczna i społeczna firmy to obecnie jedno z ważniejszych kryteriów dotyczących zakupu wyposażenia. 

Produkty regenerowane stanowią istotną część oferty firmy Bosch Rexroth, wpisując się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. Program regeneracji produktów ma na celu naprawę używanych części zamiast wyrzucania ich, czyli przedłużenie ich przydatności eksploatacyjnej. W ramach tej inicjatywy firma Bosch Rexroth odbiera używane napędy oraz elementy systemów sterowania od klientów i przywraca ich sprawność, poddając je jednocześnie profesjonalnej modernizacji.

Produkty zyskują nowe życie dzięki profesjonalnej modernizacji

  1. Dłuższy czas eksploatacji i niższe koszty
  2. Oszczędzanie zasobów
  3. Zmniejszenie zużycia energii
  4. Obniżenie emisji CO2

Regeneracja produktów: gotowe na nowe życie

To, co już na dobre przyjęło się w sektorze konsumenckim, teraz odgrywa coraz większą rolę także w branży produkcyjnej: regeneracja, recykling i odsprzedaż używanych części. Program regeneracji produktów firmy Bosch Rexroth otwiera nowe możliwości w automatyce przemysłowej. Firmy mogą dzięki niemu przyczynić się do ochrony środowiska i ograniczyć koszty, stawiając na zrównoważony rozwój. 

Zasada „Ponownego wykorzystania”, którą przyjęła firma Bosch Rexroth, jest prosta: elementy systemów automatyki są regenerowane zgodnie z najnowocześniejszymi standardami, dzięki czemu zyskują nowe życie. Zwracane części mogą być zaniedbane, zanieczyszczone, wadliwe lub po prostu zużyte. Wszystkie zużyte elementy podlegają wymianie i są objęte 24-miesięczną gwarancją. Wszystkie komponenty – na przykład w używanym urządzeniu sterującym – są dokładnie sprawdzane. Jeśli tylko jest to możliwe, produkty są kompleksowo usprawniane pod względem technicznym. Po zakończeniu procesu regeneracji jakość zmodernizowanych części jest taka sama jak w przypadku nowych komponentów. 

Zregenerowane produkty zapewniają wiele korzyści, jeśli chodzi o zrównoważoną produkcję – ich wytworzenie wymaga zużycia mniejszej ilości energii i materiałów niż w przypadku nowych produktów. To z kolei oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych i mniejszą ilość wygenerowanych odpadów. Regeneracja części przyczynia się do zachowania cennych zasobów, a jej ślad węglowy jest o ponad połowę mniejszy w porównaniu z produkcją nowych komponentów.

Regeneracja oznacza również korzyści pod względem kosztów dla klienta, ponieważ otrzymuje on produkt tej samej jakości, o takiej samej trwałości eksploatacyjnej – ale nie musi inwestować w nowe urządzenie. Przekłada się to na większą dostępność części zamiennych oraz możliwość znacznego skrócenia przestojów zakładu.


Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: https://apps.boschrexroth.com/microsites/ctrlx-automation/pl/ctrlx-services/zrownowazony-rozwoj/


Źródło: Bosch Rexroth



Bosch Rexroth Sp. z o. o.
Jutrzenki 102/104
02-230 Warszawa
+48 22 738 18 00
POWIĄZANE
Schneider Electric - nowy dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Polski oddział Schneider Electric, firmy wielokrotnie uznawanej na całym świecie za jedno...
Jak walczyć z korkami robotów w magazynie Autonomiczne roboty coraz śmielej wchodzą do hal produkcyjnych i magazynów, wspier...
Zrównoważona produkcja dzięki regeneracji używanych robotów W ramach usług napraw i regeneracji, użytkownicy robotów mogą odsprzedać używane m...
Odbierz bezpłatne zaproszenie na STOM-ROBOTICS 2023! Tradycyjnie przemysłowy cykl spod znaku STOM wraz z wydarzeniami towarzyszącymi odbędzie ...
Inspiracje przemysłowe na Technovation Forum Druga edycja inspirującej Konferencji Technovation Forum obędzie się we Wrocławiu w dniac...
ABB rozbudowuje fabrykę robotyki w USA Dzisiaj ABB wzmocniła swoje zaangażowanie na jednym z największych rynków klient&o...
Partnerzy