Centralne oprogramowanie sterujące dla floty ActiveShuttle
Logistyka wewnątrzzakładowa w firmach produkcyjnych musi sprostać wielu wyzwaniom: presja ze strony konkurencji, rosnąca różnorodność produktów i komponentów, zmienne dane ilościowe dotyczące produkcji, niestabilne rynki - te warunki ramowe wymagają wysokiej elastyczności przepływu materiałów.
Wprowadzając system transportu ActiveShuttle firma Bosch Rexroth otwiera nowy rozdział w logistyce wewnątrzzakładowej. Centralnym elementem systemu jest innowacyjne oprogramowanie AMS. Odpowiada ono za organizację przepływu materiałów w systemie ActiveShuttle, umożliwiając jednocześnie łączenie z innymi rozwiązaniami firmy Bosch Rexroth, takimi jak przemysłowy robot kolaboracyjny - APAS czy system wspomagania pracownika ActiveAssist. W rezultacie AMS zapewnia poziom wydajności przepływu materiałów ustanawiający nowy standard w logistyce wewnątrzzakładowej.
Będąc „mózgiem“ system transportu samojezdnego ActiveShuttle, oprogramowanie AMS organizuje wszystkie przepływy materiałów w logistyce wewnątrzzakładowej. Koncepcja wbudowanych zabezpieczeń zapewnia maksymalne bezpieczeństwo, zarówno ludzi jak i maszyn. Certyfikowane laserowe skanery zabezpieczające na poziomie bezpieczeństwa SIL2 oraz poziomie wydajności „d” w sposób ciągły porównują położenie, trasę i natężenie ruchu pojazdów korzystając z AMS. Oprogramowanie kontroluje całą flotę ActiveShuttle i zapewnia płynny transport materiałów, głównie dzięki automatycznym aktualizacjom map. Co więcej, AMS umożliwia wysoce efektywne i elastyczne zarządzanie zleceniami. Operatorzy mogą przetwarzać zlecenia transportu ręcznie, np. za pomocą tabletu. Mogą one być także realizowane automatycznie, na przykład za pomocą istniejących systemów ERP lub MES. W dalszej kolejności oprogramowanie AMS przypisuje zadanie transportowe do dostępnego ActiveShuttle i przetwarza je, tak aby zapasy wirtualne i fizyczne były zgodne.
Połączony montaż i logistyka
W przypadku wszechstronnych rozwiązań w obszarze montażu i logistyki, roboty kolaboracyjne, takie jak APAS oraz system wspomagania montażu ActiveAssist mogą być również podłączone do AMS. W ten sposób systemy mogą komunikować się z ActiveShuttle i zgłaszać zapotrzebowania do AMS. Dzięki tej inteligentnej wymianie danych oprogramowanie AMS umożliwia połączenie montażu z logistyką. Wysoki stopień automatyzacji to wyraźne korzyści dla firm.
W związku z tym, AMS zapisuje wszystkie ruchy floty ActiveShuttle i udostępnia te dane do analizy. Otwiera to możliwości w zakresie dalszej optymalizacji i zapewnia istotne dodatkowe korzyści, m.in. mniejsze rozmiary partii, mniejsze zapasy materiałowe i magazynowe oraz krótsze czasy przerobu materiału.
Bez względu na to, czy mamy do czynienia z transportem cyklicznym czy dostawami materiału w oparciu o zużycie: zastosowanie całościowego systemu ActiveShuttle, robota kolaboracyjnego APAS, ActiveAssist oraz systemów informatycznych wyższego poziomu, zapewnianych przez klienta, pozwala zrealizować szeroki wachlarz koncepcji transportu. W tym kontekście szczególnie pomocna jest skalowalność systemu: po wprowadzeniu z użyciem technologii Plug and Go, oprogramowanie AMS rozpoczyna w pełni automatyczną kontrolę całej floty, nawigując do i z różnych lokalizacji - nawet w przypadku zmiennych rozmiarów partii i miejsc docelowych.
Redaktor:MR
Źródło/Autor: Bosch Rexroth Sp. z o.o.
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?