Motoreduktory Sew-Eurodrive napędzają magazyn Carlsberg
Motoreduktory firmy SEW-EURODRIVE, które napędzają układarki regałowe w magazynie wysokiego składowania firmy Carlsberg w mieście Fredericia w Danii, zostały poddane gruntownemu remontowi, aby zapewnić niezawodność działania przy jak najoszczędniejszym wykorzystaniu zasobów.
Magazyn wysokiego składowania browaru Carlsberg jest wyposażony w osiemnaście 40-metrowych układarek, które pobierają i odkładają butelki z piwem. Dźwigi o nośności 2 ton przemieszczają ok. 1600 palet na godzinę. Każda układarka wyposażona jest w cztery motoreduktory firmy SEW-EURODRIVE, które zapewniają bezpieczne i efektywne podnoszenie, przemieszczanie i obsługę ładunków.
Aby utrzymać ten sam poziom bezpieczeństwa pracy, jak w okresie ostatnich 13 lat, Carlsberg, SEW-EURODRIVE oraz SSI Schäfer, firma odpowiedzialna za obsługę i utrzymanie magazynu, podjęły wspólnie decyzję o sprawdzeniu i remoncie wszystkich motoreduktorów. Napędy są eksploatowane od 2008 roku, więc nadszedł czas na ich modernizację.
Przedłużenie żywotności maszyny i dbałość o środowisko
Zamiast wymieniać istniejące motoreduktory na nowe, firma Carlsberg zdecydowała się na ich kapitalny remont. To o tyle korzystne, że tego typu prace konserwacyjne nie wymagają wielu nowych części, które muszą zostać wyprodukowane. To oznacza, że taka modernizacja układarki regałowej wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju, jest przyjazna dla środowiska i pozwala wydłużyć okres użytkowania instalacji.
„Współpraca między SEW-EURODRIVE, SSI Schäfer oraz Carlsberg była bardzo udana. W projektach takich jak ten, gdzie podczas pracy systemu trzeba wymienić motoreduktor o masie sięgającej 900 kg, zawsze pojawiają się nieprzewidywane wyzwania. Ale udało się je wspólnie rozwiązać”, - mówi Morten Randa, pracownik zespołu Teamlead Logistics w firmie Carlsberg. „Po zakończeniu projektu poprawiliśmy niezawodność eksploatacyjną i od tego czasu nie mamy już nieplanowanych przestojów motoreduktora, co oczywiście bardzo nas cieszy” - dodaje. |
Zadaniem SEW-EURODRIVE było wymontowanie motoreduktorów z układarek regałowych, przetransportowanie ich do centrum serwisowego w Vejle w Danii, przeprowadzenie ich gruntownego remontu, a następnie ich zainstalowanie. Prace odbywały się w ścisłej współpracy pomiędzy SEW-EURODRIVE oraz SSI Schäfer.
Co do zasady, podczas remontu bierze się pod lupę komponenty szczególnie narażone na obciążenia. W motoreduktorach wymieniono zatem części takie jak wały, przekładnie i łożyska, ale także inne części zużywające się, jak hamulce i uszczelki. Modernizacja została zakończona wymianą oleju oraz lakierowaniem obudów.
„Od momentu uruchomienia zespół serwisowy SSI Schäfer jest stale obecny na miejscu, zapewniając maksymalną efektywność systemu intralogistycznego oraz jego doskonałą wydajność. Pracownicy serwisowi wspierają Carlberg w monitorowaniu, sterowaniu i natychmiastowym usuwaniu wszelkich usterek. Wraz z firmą SEW-EURODRIVE jesteśmy w stanie zaopatrywać firmę Carlberg w najnowsze technologie, zapewniając przy tym brak przestojów. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i wyników, które wspólnie osiągnęliśmy" - relacjonuje Tobias Møller-Madsen, kierownik w firmie SSI Schäfer. |
Proces remontowy
Aby uniknąć przestojów układarek regałowych, prace prowadzono każdorazowo na jednym urządzeniu. Demontaż i ponowna instalacja poszczególnych motoreduktorów odbywały się w przejściach między regałami na wysokości sześciu metrów. Wysłużone motoreduktory wymieniano w odstępach dwutygodniowych, a podczas każdej wymiany motoreduktora prace konserwacyjne w zakresie układarki trwały około pięciu godzin.
Ponieważ dla wszystkich zaangażowanych stron - Carlsberg, SSI Schäfer oraz SEW-EURODRIVE - bezpieczeństwo ma kluczowe znaczenie, zastosowano wyłącznie zatwierdzone wciągniki, pasy i narzędzia przeznaczone do tego typu prac konserwacyjnych na wysokości.
Ciekawostka
Motoreduktory do napędów podnośnikowych każdej układarki regałowej mogą zapewnić nominalny moment obrotowy rzędu 7460,00 Nm. Każdy motoreduktor waży około 900 kg i jest wyposażony w hamulec, enkoder, zbiornik wyrównawczy oleju oraz czujnik temperatury.
Źródło: SEW-EURODRIVE
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?