Szukaj w działach:

Partnerzy

Newsletter

Konfiguratory produktów w natarciu

Konfiguratory produktów w natarciu

Zastosowanie konfiguratorów produktów i ich przełożenie na korzyści dla przedsiębiorstw produkcyjnych.

Zwiększone koszty produkcji powstrzymują przedsiębiorców przed oferowaniem klientom produktów z większą niż dotychczasowa możliwością personalizacji. Odpowiedzią na ten problem może stać się konfigurator produktów. Nawet w przypadku zamówienia na tylko jedną sztukę, odpowiednio wdrożony konfigurator może zostać wykorzystany przy konfiguracji produktów indywidualnych, jednocześnie zachowując wydajność produkcyjną.

Badania przeprowadzone przez University of Applied Sciences Central Hesse (THM) potwierdziły, że zarówno małe, jak i średnie przedsiębiorstwa mają duże braki w kwestii cyfrowych procesów biznesowych i należy je poprawić. Zaledwie 54% - tyle wynosi średni procent poziomu digitalizacji działów zakupów nawet w przodujących firmach produkcyjnych. Kluczowe procesy związane z produkcją i sprzedażą mają się już znacznie gorzej. W Niemczech zaledwie co trzecia firma jest w stanie zaoferować swoim klientom konfigurator produktów. Mimo świadomości przedsiębiorstw dotyczącej tych deficytów, nie mogą one jednak zmienić tej sytuacji przy wdrażaniu samodzielnych środków. 




Rozwiązaniem problemu może stać się wdrożenie proALPHA ERP – rozwiązania posiadającego wbudowany moduł do konfiguracji produktów, dedykowanego firmom produkcyjnym (w artykule „Co to jest Konfigurator Produktu w ERP?” przedstawiony jest zakres funkcjonalności modułu). Listę korzyści i usprawnień, osiąganych przez przedsiębiorstwa produkcyjne, które odpowiadają na pytanie „Dlaczego warto wdrożyć konfigurator produktu?” znaleźć można poniżej: 

1.     Klienci zostają przekonani do zakupy dzięki wizualizacjom produktowym 

Klienci będą mogli zobaczyć produkt w gotowej postaci przy pomocy wizualizacji 3D, podgląd rysunków i szkiców. Konfigurator produktu pozwoli na wizualizację produktu w wybranym przez klientów rozmiarze, wariancie czy kolorze. Taka prezentacja pozwala klientom na zdobycie pewności, że zamówiony produkt będzie odpowiadał ich potrzebom – wpłynie to na zwiększenie satysfakcji klientów, skrócenie czasu podejmowania decyzji i dostosowanie produktów do indywidualnych oczekiwań konsumentów. 

2.     Możliwość wykonania produktu zostaje oceniona 

Niektóre kombinacje parametrów konfiguracyjnych pozbawione są sensu – właśnie dlatego konfigurator może wykluczać sprzeczne ze sobą elementy, takie jak dodanie szyberdachu w samochodzie typu kabriolet. 

3.     Silosy danych zostają ograniczone

Złym pomysłem jest uruchamianie konfiguratora produktu, który jest niepołączony z systemami sprzedażowymi i produkcyjnymi jako osobnej, niezależnej aplikacji. Alternatywnym wyborem jest stworzenie płynnego procesu, który bezpośrednio w aplikacji konfiguratora rozpoczyna działanie poprzez złożenie zamówienia do modułu sprzedażowego. Możliwość taką uzyskamy dzięki wbudowanemu w system ERP Konfiguratorowi produktu.

4.     Pod kontrolą pozostają parametry wyboru

Zdefiniowanie wszystkich parametrów zamawianego produktów powinno odbywać się jak najszybciej. Aby zlecenia zostały zrealizowane efektywnie i szybko, nawet w przypadku pojedynczej sztuki produktu, pomocna będzie integracja i przenoszenie danych bezpośrednio do oprogramowania produkcyjnego

5.     Dostęp do terminu realizacji zamówienia 

Przewidywany termin realizacji zamówienia jest równie istotny, co cena – w kontekście decyzji o zakupie danego produktu. Jeśli konfigurator jest integralną częścią oprogramowania proALPHA ERP lub czerpie informacje bezpośrednio z oprogramowania ERP, jest to możliwe. 

6.     Natychmiastowe wyceny

Klient powinien otrzymać dostęp do dokładnego kosztorysu realizacyjnego już na etapie tworzenia konfiguracji. W zależności od klienta możliwe jest stworzenie indywidualnej oferty dostosowanej do jego potrzeb. Dzięki specjalnie zdefiniowanym formułom w systemie proALPHA jest to możliwe do wykonania.

7.     Dostęp online do klienta końcowego 

Konsultant sprzedaży powinien zająć się problemem osobiście w przypadku zarówno skomplikowanych, jak i obszernych zamówień. W przypadku pozostałych problemów, klient powinien otrzymać możliwość skonsultowania swojego zapytania za pośrednictwem platformy – dzięki której będzie mógł skomponować swoją ofertę i przekształcić ją w zamówienie, które następnie trafi bezpośrednio do realizacji w programie sprzedażowym.


Źródło: proALPHA 

 

Dodano 17.03.2020
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Newsletter

    Reklama

  • Reklama

    Reklama

    Wydarzenia

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy