Bridgestone inwestuje w inteligentne fabryki
Firma Bridgestone ogłosiła, iż zainwestuje 36 milionów euro w cyfryzację działalności produkcyjnej i stworzyć inteligentne fabryki przyszłości.
Projekt umożliwi firmie szybsze i bardziej elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów, zmniejszy zużycie energii i zminimalizuje koszty produkcji.
W ramach projektu inwestycyjnego obejmującego stworzenie inteligentnych fabryk, cały proces produkcyjny ulegnie przekształceniu w ośmiu europejskich zakładach: w Polsce, na Węgrzech, w Hiszpanii, we Włoszech i we Francji.
Inwestycja jest następstwem sukcesu wcześniejszych inicjatyw Bridgestone mających na celu cyfryzację procesu produkcji opon, takich jak zastosowanie systemu EXAMATION. Jest to oparta na sztucznej inteligencji technologia produkcji o wysokiej wydajności firmy Bridgestone, która mierzy i sprawdza parametry jakościowe opon w 480 punktach – gromadząc 700 MB danych na oponę.
Źródło: Bridgestone, MotoFocus
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- Przemienniki Lenze dla branży klimatyzacyjnej
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Zrobotyzowany przewodnik po INNOFORM® 2024