Design thinking i Autodesk
Design thinking, to sposób na opracowywanie innowacyjnych produktów oparty na zrozumieniu potrzeb i problemów użytkowników. Idea tworzenia Autodesk jest bezpośrednio zgodna z filozofią design thinking, która pozwala zdobywać klientów i skutecznie wpływać na rynek. W jaki sposób firmy przemysłowe mogą zastosować to innowacyjne podejście, aby zapewnić klientom bardziej innowacyjne produkty i rozwiązania?
Globalizacja, złożoność produktów i globalna konkurencja wymagają od firm przemysłowych oferowania innowacyjnych produktów, czyli dotychczas nieznanych użytkownikom bądź znacznie unowocześnionych. Aby opracować oryginalne rozwiązanie, warto zastosować podejście oparte na myśleniu design, które reprezentuje usystematyzowane podejście do procesu innowacji.
To działanie jest podzielone na kilka faz, które obejmują: empatyzację, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów, testowanie. Każdy etap musi spełniać określone działania. Podczas procesu empatyzacji specjalnie stworzony zespół próbuje wejść w skórę przyszłych użytkowników, aby zrozumieć ich potrzeby i problemy. Dzisiejsza przyszłość tworzenia to mała seria, spersonalizowana zgodnie z wymaganiami klientów. Aby zrealizować proces empatyzacji, prawidłowego stworzenia projektu oraz jego produkcji w małej serii, konieczna jest komunikacja i wizualizacja, którą daje Internet 4.0. To urealnia koncepcję empatyzacji. W fazie burzy mózgów uczestnicy projektu mogą uwolnić kreatywne myślenie. Narzędzia systemowe, takie jak rozwiązania Autodesk, umożliwiają firmom produkcyjnym komunikowanie się z ludźmi, którzy nie są zaznajomieni z zaawansowanymi technologicznie narzędziami do projektowania, a powinni mieć możliwość twórczego myślenia, uwolnienia je lub przekazania tym, którzy mogą je przenieść do dokumentacji technicznej.
Podczas tworzenia prototypów ważna jest wizualna prezentacja pomysłu przyszłym użytkownikom, aby móc uzyskać ich opinie i uwagi. Dzisiejsza technologia umożliwia projektowanie obiektów 3D, dzięki czemu prototypy i wrażenia wizualne są jeszcze bardziej realistyczne. Testy to ostatnia, bardzo ważna faza. Co najważniejsze, testy odbywają się w środowisku naturalnym, w którym produkt jest używany. W ten sposób rozwiązania można oceniać w rzeczywistych warunkach i testować pod kątem ich skuteczności.
Ważne jest, aby odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się satysfakcja klienta, a kiedy kończy. Podczas tworzenia produktu znajdujemy inne jego zastosowania lub możliwości, ale mogą również wystąpić problemy. Odpowiedzią na te wyzwania jest „produkt jako serwis” – każdy z nas go oczekuje, chociaż może nie być tego w pełni świadomy. Wymaga to pogłębionej usługi posprzedażowej, bezpośredniego połączenia z konstruktorem i wytwórcą, a dopiero potem ma szansę na sukces.
Dla firm produkcyjnych szkolenie w zakresie wdrożenia innowacji, nie tylko przy użyciu metody design thinking, może być ważnym motorem rozwoju i trwałej przewagi konkurencyjnej. Autodesk organizuje tej jesieni cykl wyjątkowych, bezpłatnych warsztatów Innovation Workshop – Polska. Ich głównym celem jest pokazanie, w jaki sposób optymalizacja procesów w przedsiębiorstwach przemysłowych, które umożliwiają tworzenie lepszych produktów, może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zysków, a przede wszystkim na spełnienie oczekiwań klientów.
Terminy, lokalizacje i wszelkie dodatkowe informacje, a także formularz rejestracyjny na warsztaty Innovation Worshop można znaleźć na stronie: autodesk.pl/campaigns/innovation-workshop.
Więcej o warsztatach na Zrobotyzowany.pl
Źródło: Solski Communications
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- Ulga na robotyzację - do kiedy można skorzystać?
- Zrobotyzowany przegląd targów branżowych 2025
- Raport: Przegląd Rynku Robotów Współpracujących (Cobotów)
- Raport: Rynek robotów mobilnych AGV i AMR w 2025
- Rynek robotów współpracujących — perspektywy na rok 2025
- Dyrektywa maszynowa: Co zmienia się od 2027 w robotyzacji?
- Rynek robotów przemysłowych: silne odbicie w 2025?
- Przegląd liderów rynku robotów przemysłowych
- ABB sprzedaje swój biznes Robotyki
- Elastyczny przepływ materiałów dzięki VarioFlow plus
- Cobot czy robot przemysłowy?
- Czy Coboty Są Bezpieczne? Fakty i mity
- Co to są roboty mobilne AMR i AGV i jak działają?
- Zastosowanie robotów mobilnych AMR i AGV w przemyśle
- Coboty vs. Roboty Przemysłowe – Różnice, Zalety i Przyszłość
- 7 wskazówek jak dobrać robota do linii produkcyjnej
- FANUC otworzył nową siedzibę we Wrocławiu
- Przemysł kończy 2025 rok z optymizmem
- Inwestycje kluczowe dla polskiej gospodarki - raport BGK i PIE
- Rentowność firm rośnie, czas na inwestycje?
LINERECORDER ifm - ilość danych nie jest problemem
Do poprawnego funkcjonowania produkcji niezbędny jest stały monitoring zużycia energii, s...
PCI Days 2026 – spotkanie trzech sektorów
W dniach 16-18 czerwca 2026 roku w warszawskim centrum EXPO XXI odbędzie się VII edycja Ta...
INNOFORM® 2025: Innowacje, biznes i wiedza w jednym miejscu
INNOFORM® 2025: Przyszłość przemysłu narzędziowego zaczyna się tutaj! 7. edycja Międz...
Argo - linia do automatycznego pakowania
Italian Pack i OMRON rewolucjonizują opakowania zup i gotowych posiłków. Argo to a...
Automatyzacja przezbrajania drukarek pasty lutowniczej
Dzisiejsze firmy produkujące elektronikę, zarówno OEM jak i ODM/EMS, muszą być w s...
Zewnętrzne klimatyzatory do pracy w każdych warunkach
Klimatyzatory naścienne „Blue e+ Outdoor” Rittal są uzupełnieniem serii wysok...