Szukaj w działach:

Design thinking i Autodesk

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Design thinking, to sposób na opracowywanie innowacyjnych produktów oparty na zrozumieniu potrzeb i problemów użytkowników. Idea tworzenia Autodesk jest bezpośrednio zgodna z filozofią design thinking, która pozwala zdobywać klientów i skutecznie wpływać na rynek. W jaki sposób firmy przemysłowe mogą zastosować to innowacyjne podejście, aby zapewnić klientom bardziej innowacyjne produkty i rozwiązania?

Globalizacja, złożoność produktów i globalna konkurencja wymagają od firm przemysłowych oferowania innowacyjnych produktów, czyli dotychczas nieznanych użytkownikom bądź znacznie unowocześnionych. Aby opracować oryginalne rozwiązanie, warto zastosować podejście oparte na myśleniu design, które reprezentuje usystematyzowane podejście do procesu innowacji.

To działanie jest podzielone na kilka faz, które obejmują: empatyzację, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów, testowanie. Każdy etap musi spełniać określone działania. Podczas procesu empatyzacji specjalnie stworzony zespół próbuje wejść w skórę przyszłych użytkowników, aby zrozumieć ich potrzeby i problemy. Dzisiejsza przyszłość tworzenia to mała seria, spersonalizowana zgodnie z wymaganiami klientów. Aby zrealizować proces empatyzacji, prawidłowego stworzenia projektu oraz jego produkcji w małej serii, konieczna jest komunikacja i wizualizacja, którą daje Internet 4.0. To urealnia koncepcję empatyzacji. W fazie burzy mózgów uczestnicy projektu mogą uwolnić kreatywne myślenie. Narzędzia systemowe, takie jak rozwiązania Autodesk, umożliwiają firmom produkcyjnym komunikowanie się z ludźmi, którzy nie są zaznajomieni z zaawansowanymi technologicznie narzędziami do projektowania, a powinni mieć możliwość twórczego myślenia, uwolnienia je lub przekazania tym, którzy mogą je przenieść do dokumentacji technicznej.

Podczas tworzenia prototypów ważna jest wizualna prezentacja pomysłu przyszłym użytkownikom, aby móc uzyskać ich opinie i uwagi. Dzisiejsza technologia umożliwia projektowanie obiektów 3D, dzięki czemu prototypy i wrażenia wizualne są jeszcze bardziej realistyczne. Testy to ostatnia, bardzo ważna faza. Co najważniejsze, testy odbywają się w środowisku naturalnym, w którym produkt jest używany. W ten sposób rozwiązania można oceniać w rzeczywistych warunkach i testować pod kątem ich skuteczności.

Ważne jest, aby odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się satysfakcja klienta, a kiedy kończy. Podczas tworzenia produktu znajdujemy inne jego zastosowania lub możliwości, ale mogą również wystąpić problemy. Odpowiedzią na te wyzwania jest „produkt jako serwis” – każdy z nas go oczekuje, chociaż może nie być tego w pełni świadomy. Wymaga to pogłębionej usługi posprzedażowej, bezpośredniego połączenia z konstruktorem i wytwórcą, a dopiero potem ma szansę na sukces. 

Dla firm produkcyjnych szkolenie w zakresie wdrożenia innowacji, nie tylko przy użyciu metody design thinking, może być ważnym motorem rozwoju i trwałej przewagi konkurencyjnej. Autodesk organizuje tej jesieni cykl wyjątkowych, bezpłatnych warsztatów Innovation Workshop – Polska. Ich głównym celem jest pokazanie, w jaki sposób optymalizacja procesów w przedsiębiorstwach przemysłowych, które umożliwiają tworzenie lepszych produktów, może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zysków, a przede wszystkim na spełnienie oczekiwań klientów.

Terminy, lokalizacje i wszelkie dodatkowe informacje, a także formularz rejestracyjny na warsztaty Innovation Worshop można znaleźć na stronie: autodesk.pl/campaigns/innovation-workshop.


Więcej o warsztatach na Zrobotyzowany.pl 


Źródło: Solski Communications

POWIĄZANE
Wyzwania w procesie kartonowania produktów Nie ocenia się książki po okładce. Ludowe porzekadło, którego nasza podświadomość ...
Precyzyjne przekładnie planetarne firmy Stӧber w rozmiarze XL Wraz z czwartą generacją przekładni serii PH firma Stӧber prezentuje niezwykle precyzyjne...
Automatyczna Stacja THT Współpraca pomiędzy Fitechem i B&R rozwija się z każdym kolejnym projektem auto...
Produkcja adaptacyjna w branży CPG - wywiad Od globalnej pandemii do kryzysu łańcucha dostaw – ostatnich kilka lat było burzliw...
Jak Asset Tracking może pomóc w digitalizacji produkcji? Intralogistyka to nic innego jak transport materiałów, a także produktów w ...
Specjalistyczna wiedza na SYMAS® i MAINTENANCE Już 19-20 października 2022 r. w Krakowie odbędą się unikatowe w skali Polski i Europy ta...
Partnerzy