Szukaj w działach:

Nowa odsłona MTP

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU
 

Rok 2018 był okresem intensywnego rozwoju w wielu obszarach działalności Międzynarodowych Targów Poznańskich. Na sukces ten złożyły się m.in. zakończona w grudniu konferencja klimatyczna ONZ oraz pomyślne edycje targów w Poznaniu i na terenie całego kraju. 

Miniony rok był także czasem dynamicznego rozwoju spółki, która dziś odnosi sukcesy nie tylko w branży targowej, ale i outdoorowej, wydawniczej, gastronomicznej, eventowej czy aranżacji przestrzeni.

Dobrze zaprojektowane wydarzenia

Jak podają Międzynarodowe Targi Poznańskie, w 2018 roku spółka zorganizowała 72 wydarzenia targowe w Poznaniu i na terenie całej Polski, a także około 300 konferencji, kongresów, zjazdów, koncertów i wydarzeń rozrywkowych i sportowych. Duże wydarzenia branżowe jak targi Budma oraz targi ITM – przyciągnęły wystawców z niemalże 30 krajów na każde z nich. Bardzo dobra kondycja dopisuje targom dla pasjonatów – aby zobaczyć 60 premier samochodowych podczas Poznań Motor Show, przyjechało aż 150 tys. gości w ciągu czterech dni.

Popis umiejętności techniczno-logistycznych

Spółce udało się również zorganizować w Katowicach konferencję klimatyczną COP24 – przedsięwzięcie o imponującym rozmachu zakończone sukcesem i zaostrzające apetyty na więcej. Skala prac obejmowała budowę tymczasowych hal, aranżację przestrzeni i sal konferencyjnych, oznakowanie terenu, a także budowę i obsługę systemu komputerowego, teleinformatycznego i energetycznego. Jako operator techniczny Grupa MTP stanęła przed niełatwym zadaniem zbudowania ponad 33 tys. metrów kwadratowych tymczasowych hal na terenie, gdzie różnica poziomów wynosiła 1,8 m. Obsługa techniczna tak dużego wydarzenia na międzynarodową skalę wymagała położenia m.in. 140 km kabli komputerowych oraz 90 km światłowodów. Dla uczestników szczytu przygotowano 777 laptopów i udostępniono 185 monitorów CCTV do oglądania transmisji.



Nowa odsłona MTP 

Niedużo jest w Polsce firm z tak długą historią, jak Międzynarodowe Targi Poznańskie. Trudno również o przedsiębiorstwo, które oferowałoby równie szeroki zakres usług branżowych. Dlatego w przededniu stulecia działalności MTP postanowiło na nowo zdefiniować swoją tożsamość, porządkując portfel marek. Efektem ponad rocznych prac jest wprowadzenie nadrzędnej marki korporacyjnej Grupa MTP oraz nowy wizerunek przedsiębiorstwa.

Przez dziesięciolecia najistotniejszym i jedynym zadaniem MTP była organizacja targów  w Poznaniu. Jednak ostatnie lata to czas bardzo szybkiego rozwoju działalności biznesowej i to w różnych kierunkach.

- „Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą działalność na obszarze całej Polski, w tym na przykład w Warszawie, w Lublinie, na Śląsku, a nie jak przez lata tylko w Poznaniu. Organizujemy wystąpienia narodowe na całym świecie, a stoiska projektowane i budowane są przez nasz dział techniczny IDEA Expo, promują firmy nie tylko na terenie Europy, a także na innych kontynentach. Ekspansja na nowe obszary poza Poznaniem jest zatem naturalna dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak nasza" - podkreśla Przemysław Trawa, prezes zarządu.

Działalność firmy poszerzyła się także w zakresie oferty usług.

- „Międzynarodowe Targi Poznańskie przez lata kojarzyły się głównie z organizacją targów. Spektrum naszej oferty dzisiaj jest jednak o wiele szersze. Dziś, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi, organizujemy kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, które rocznie przyciągają ponad 1 mln gości z całego świata" - dodaje Przemysław Trawa.

IDEA Expo to zespół zajmujący się budową stoisk targowych, ale także specjalizujący się w aranżacji każdej przestrzeni. City Marketing oferują firmom poznańską sieć nośników reklamy zewnętrznej. Zespół Garden City świadczy usługi dotycząca cateringu oraz kompleks nowoczesnych restauracji. Ofertę uzupełnia wynajem powierzchni pod eventy dowolnej wielkości jak wielofunkcyjna przestrzeń konferencyjno-widowiskowa Poznań Congress Center i Arena Poznań.

- „Rozwijamy też zupełnie nowe usługi, które przynoszą nam nowe zyski, czego przykładem jest chociażby wydawanie branżowych czasopism. Przedsiębiorstwo jest także właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin - mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu. - Firma bardzo intensywnie się rozwija. Jesteśmy już dzisiaj nowoczesnym przedsiębiorstwem otwartym na pojawiające się możliwości. Aktywnie walczymy o klienta oraz o biznes w całej Polsce oraz poza jej granicami" - wyjaśnia wiceprezes. 



Aby uporządkować ofertę biznesową firmy, istotne było powołanie do życia nadrzędnej marki korporacyjnej pod nazwą Grupa MTP. 

- „Ta decyzja jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Pozwala też dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed naszą firmą w ciągu najbliższych lat. To oznacza, że powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową" - tłumaczy Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu. 

Czytelny podział na Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Grupę MTP

Międzynarodowe Targi Poznańskie to ważny ośrodek targowy w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej. To duma Poznania, miejsce zlokalizowane w samym jego sercu. To profesjonalnie przygotowane tereny targowe, gdzie odbywają się topowe wydarzenia branżowe, goszczące ponad 700 tysięcy odwiedzających rocznie na ponad 100 imprezach targowych.

Grupa MTP to natomiast marka parasolowa działająca na terenie całego świata. Jej domena działania jest o wiele szersza i obejmuje nie tylko targi, ale również megaeventy, koncerty, zawody sportowe, spotkania firmowe oraz wiele usług towarzyszących, których potrzebują firmy i uczestnicy, by prowadzić biznes, promować się czy po prostu bawić. Grupa wie, jak zorganizować to dla klientów, dlatego motywem przewodnim firmy stało się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.

Więcej na stronie: www.mtp.pl


Źródło:  Grupy MTP

 

POWIĄZANE
Targi TAROPAK 2024 w nowej odsłonie Targi TAROPAK to jedne z największych w Polsce targów obejmujących wszystkie gałęz...
ITM Industry Europe 2022 - targi pełne innowacji Energia biznesowych spotkań „face to face” powróciła na Międzynarodowe...
Branża targowa potrzebuje wsparcia Przedsiębiorcy zrzeszeni w Komitecie Obrony Branży Targowej zwracają się do premiera Mate...
Przyszłość według AI & Big Data Congress Sztuczna inteligencja rozpoznaje dokumenty, robot kompletuje elektroniczną teczkę pracown...
Zielone światło dla sektora Targowego 2 czerwca przypada Global Exhibitions Day, światowe święto branży targowej. Z tej okazji ...
Przemysłowe rewolucje na ITM Industry Europe Przemysł 4.0 to główna idea, która przyświeca od lat ekspozycji ITM Industr...
Partnerzy