Zdecentralizowane pakiety napędowe Lenze
Firma Lenze oferuje zdecentralizowaną technologię napędową dla prostych i złożonych zastosowań w technologii przenośników.
Pakiety napędowe Lenze pozwalają osiągnąć niezawodność procesów, a dodatkowo zapewniają efektywność kosztową i oszczędność czasu. Teraz nowy i550 motec dołącza do zdecentralizowanych pakietów Lenze.
Pakiet napędowy Lenze - zgrany zespół
Nowoczesna, zdecentralizowana architektura zakładu pomaga uniknąć przestojów i związanych z nimi kosztów. Jest to szczególnie cenne dla niezawodności instalacji w systemach zaopatrzenia i rozładunku, w magazynach, na lotniskach i w przemyśle motoryzacyjnym. W zależności od wymagań dotyczących szybkości i komunikacji Lenze oferuje rozwiązania dla prostych i złożonych instalacji. Przemienniki, przekładnie i silniki Lenze tworzą skoordynowane pakiety napędowe, które zapewniają niezawodność, efektywność kosztową i oszczędność czasu - szczególnie w dużych, rozciągniętych przestrzennie instalacjach.
8400 motec - ekonomiczne rozwiązanie
Sprawdzonym i udanym rozwiązaniem jest przemiennik 8400 motec dostępny w zakresie mocy 0,37 - 7,5 kW. Oferuje on zmienną prędkość wraz z rozszerzoną komunikacją. W połączeniu z serią silników MF zapewnia on wyższy zakres dynamiki i prędkości. Dostępny jest w wersji z montażem na silnik lub wersji naściennej z opcją wyłącznika serwisowego. Zdecentralizowane rozmieszczenie sprawia, że długość przewodów silnikowych ulega znaczącemu skróceniu. Duża dioda LED widoczna z daleka pokazuje aktualny stan urządzenia.
Fot.: Przemiennik 8400 motec. |
Silnik SMART - unikalny napęd dla intralogistyki
Zaletą rozwiązania napędowego z silnikiem Lenze Smart w technologii przenośników poziomych jest szybkie uruchomienie silnika zasilanego bezpośrednio z sieci, a także możliwość pracy z wybranymi prędkościami. Prędkość silnika Lenze Smart jako napędu przenośników rolkowych łatwo się ustawia podczas uruchamiania i dostosowuje na obiekcie. Można go obsługiwać przy pomocy smartfonu i aplikacji Lenze, a żądana prędkość może być szybko i łatwo przesłana do silnika za pośrednictwem NFC. Silnik Lenze Smart charakteryzuje wysoka przeciążalność dopasowana do technologii przenośników i zintegrowana funkcja łagodnego startu. Dzięki elektronicznemu stycznikowi i funkcji ochrony silnika zmniejsza się ilość okablowania.
Fot.: Silniki Lenze Smart. |
Przemiennik i550 motec - do prostych i złożonych rozwiązań
Nowy zdecentralizowany przemiennik i550 motec jest precyzyjnie dostosowany do technologii przenośników. Przeznaczony jest do montażu naściennego lub na silniku.
Nowością w i550 motec jest zintegrowany moduł zwrotu energii do sieci, co zapewnia najwyższą sprawność energetyczną i uwalnia od konieczności stosowania rezystora hamującego. Nowy przemiennik w połączeniu z przekładnią Lenze g500 i silnikiem Lenze m550 tworzy pakiet o bardzo wysokiej efektywności energetycznej. Ponadto może on sterować silnikami synchronicznymi całkowicie bez czujników, a także obsługuje IIoT – gromadzi dane dla innych usług w czasie rzeczywistym.
Przydatną cechą jest funkcjonalność IO-Link-Master - co pozwala na redukcję kosztów sprzętu. Poza tym charakteryzuje go opcja Multi-Ethernet, pozwalająca na wybór sieci takich jak Profinet, Ethernet/IP, EtherCAt, a także w przyszłości Modbus TCP/IP.
Fot.: Przemiennik i550 motec. |
Przemiennik posiada zintegrowane skalowalne funkcje bezpieczeństwa i pozycjonowania. Funkcje bezpieczeństwa od STO do Extended Safety z funkcjami takimi jak SLS, aż do Safety over Ethernet, zagwarantują stałą wydajność i kompleksową ochronę maszyny. Korzystnym rozwiązaniem jest także wbudowane sterowanie hamulcem z programowanym napięciem sterowania 180-215V oraz wewnętrzny zasilacz 24VDC-400m.
i550 motec to szybki montaż dzięki nowej technologii wtykowego kabla M12 push-pull (plug & play). Posiada dwa gniazda Harting Han Q4, dlatego przemienniki można łączyć w prosty sposób w tzw. „daisy chain”, rozprowadzając zasilanie jedną ścieżką. Ponadto, do przemiennika i550 motec można poprowadzić zasilanie nawet 48V napięcia stałego.
Nowy model posiada ochronę IP66, jest również bardziej odporny na wibracje (klasa 3M7) i może pracować w szerokim zakresie temperatur od -30°C do 60°C. Spełnia on w 100% wymagania nowej dyrektywy EN619.
Liczne zintegrowane funkcje i550 motec wpływają na obniżenie kosztów, a możliwości cyfrowe sprawiają, że jest on świetnym wyborem na przyszłość.
Źródło: Lenze Polska
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?