Szukaj w działach:

Bezkontaktowy transfer energii na duże odległości

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU


Chcesz szybko i elastycznie transportować towary na duże odległości bez potrzeby wykorzystania wszelkiego rodzaju przenośników? W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem są mobilne systemy transportowe. Idealnym sposobem zasilania takiego systemu jest MOVITRANS®, który jest bezstykowy, cichy i odporny na zużycie. Brakuje miejsca na szafę rozdzielczą? Dzięki nowemu decentralnemu rozwiązaniu MOVITRANS® możliwe jest zaoszczędzenie miejsca i czasu.

W wielu zakładach maszyny i urządzenia są oddalone od siebie na znaczne odległości. Wcześniej połączenia między nimi realizowane były za pomocą kosztownych i wymagających dużych nakładów na konserwację przenośników lub pojazdów kierowanych przez pracowników. Dziś mobilne systemy transportowe pokonują takie odcinki bez najmniejszych problemów.

Jeżeli materiały lub towary muszą szybko pokonywać długą drogę i być bezpiecznie transportowane z punktu A do punktu B, najlepszym systemem zasilania dla bezobsługowych pojazdów jest MOVITRANS® firmy SEW-EURODRIVE.

Jak osiągnęła to firma SEW-EURODRIVE? Rozwiązanie jest proste. W przypadku systemu MOVITRANS® przesył energii realizowany jest bezkontaktowo przez szczelinę powietrzną, dzięki czemu połączenie jest całkowicie bezobsługowe oraz odporne na zużycie. Poza tym bezstykowe zasilanie pozwala również na osiąganie wysokich prędkości przekraczających 10 m/s.

Cały system działa na zasadzie indukcyjnego transferu energii. Przesył energii elektrycznej do jednego lub wielu mobilnych urządzeń odbywa się przy tym w sposób bezkontaktowy za pośrednictwem na stałe poprowadzonego przewodu. Możliwe jest też ładowanie stacjonarne w punkcie postojowym poprzez płytę ładowania. Kosztowne oraz wprowadzające wiele ograniczeń prowadniki kabli czy szyny prądowe to już przeszłość.

Właściwości

Kompleksowość i możliwość stosowania z różnymi urządzeniami

  • Technologia opierająca się na zasadzie indukcyjnego transferu energii
  • Przekazywanie energii elektrycznej odbywa się bez przerwy, za pośrednictwem przewodu ułożonego wzdłuż drogi
  • W przypadku zastosowania nowego systemu przewodów klinowych nie zachodzi potrzeba wykonywania prac związanych z cięciem betonu czy zalewania szczeliny żywicą
  • Sprzężenie elektromagnetyczne realizowane jest poprzez szczelinę powietrzną, nie wymaga częstej konserwacji oraz zapewnia odporność na zużycie
  • Bezkontaktowy przesył energii nie powoduje zanieczyszczeń i charakteryzuje się odpornością na zanieczyszczenia obce
  • Bardzo prosta zasada działania zapewnia ekstremalnie duże korzyści praktyczne w kontekście eksploatacji maszyn
  • Kosztowne oraz wprowadzające ograniczenia prowadniki kabli, szyny prądowe czy sztywne instalacje montowane do posadzki to przeszłość.

SAFS: bezpieczne odłączanie zasilania

Aby zapobiec sytuacji, w której ludzie znajdą się w obszarze oddziaływania niewidzialnego pola elektromagnetycznego, nasza technologia MOVITRANS® została wyposażona w unikalne funkcje bezpieczeństwa "SAFS". Ten skrót oznacza Safe AC Field Stop (AC = prąd zmienny). Funkcji tej można użyć na przykład w przypadku nieużywania odcinka przewodu sterowniczego lub na potrzeby serwisowania pojazdów.

Funkcja SAFS zapewnia bezpieczne odłączenie pola magnetycznego, gdy na odcinku drogi żaden mobilny pojazd nie jest ładowany lub odcinek nie jest aktualnie użytkowany. SAFS jest zgodny ze standardem ISO 13849 w odniesieniu do Performance Level d (skrót PL d) lub ze standardem systemów napędowych IEC 61800-5-2.

Obszary zastosowania

Idealne rozwiązanie do elastycznego transportu materiałów - niezależnie od gałęzi przemysłu:

Certyfikaty, zgodność

Do wszystkich wskazanych komponentów MOVITRANS®:

  • CE (Europa)
  • EAC - Euroazjatycka Unia Gospodarcza (Armenia, Białoruś, Kazachstan, Kirgistan, Rosja)
  • Atest UL (USA oraz Kanada)
  • UKCA (Wielka Brytania).

Redukcja kosztów inwestycji, uruchomienia i utrzymania

W ostatecznym rozrachunku decentralne i bezstykowe zasilanie MOVITRANS® jest optymalnym wyborem, gdy chcą Państwo zwiększyć produktywność, redukując jednocześnie koszty. Dlaczego?

  • Takie rozwiązanie umożliwi skrócenie czasu instalacji i uruchomienia dzięki łatwej obsłudze oraz brakowi konieczności zastosowania szafy rozdzielczej.
  • W znacznym stopniu zredukują koszty inwestycyjne, ponieważ nawet w przypadku przekształcenia fabryki i koncepcji maszyn można nadal wykorzystać większość istniejących komponentów. Nie ma potrzeby nowych inwestycji.
  • Redukcja kosztów dzięki wysokiej wydajności energetycznej: połączenie najnowocześniejszych technologii oraz krótkich dróg rozdziału energii w przypadku ładowania liniowego lub punktowego zapewnia eksploatację maszyn przy wysokiej wydajności.
  • Długofalowa redukcja nakładów związanych z konserwacją, ponieważ MOVITRANS® zapewnia zwiększoną dostępność maszyn.

Stosowanie oprogramowania inżynieryjnego MOVITOOLS® MotionStudio firmy SEW-EURODRIVE ułatwi uruchomienie oraz wykorzystanie decentralnej bezstykowej technologii MOVITRANS®.

Zalety

  1. Elastyczne zastosowanie
    • Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii punktowej MOVITRANS®, którą można też stosować w przestrzeni publicznej.
  2. Łatwa konfiguracja
    • Dzięki modułowej budowie systemu MOVITRANS® możliwe jest jego dostosowanie do zmiennych zadań oraz modyfikacja.
  3. Większa produktywność
    • MOVITRANS® oferuje maksymalne bezpieczeństwo systemowe, nie wymaga dużych nakładów konserwacyjnych i jest odporny na zużycie.
  4. Oszczędność kosztów inwestycyjnych
    • Większość istniejących komponentów może zostać ponownie wykorzystana, nawet po zmianach koncepcji maszyn i fabryki.
  5. Obniżenie kosztów eksploatacyjnych
    • MOVITRANS® zapewnia zwiększoną dostępność maszyn oraz długofalowe oszczędności nakładów na prace konserwacyjne.

Zakres systemu

MOVITRANS® składa się ze stacjonarnych oraz mobilnych komponentów systemowych. Zapewniają one łatwą i prostą integrację z istniejącymi systemami automatyki.

  • W przypadku ułożonego w posadzce przewodu lub płyty ładowania konieczne jest zastosowanie płaskiej głowicy odbiorczej
  • Szczelina powietrzna pomiędzy przewodami, a głowicą powinna wynosić około 20 mm. Dzięki temu możliwa jest wysoka wydajność transferu również w sytuacjach, w których głowica nie znajduje się w niezmiennej odległości od przewodów.


Źródło: SEW-EURODRIVE
Redaktor: MRR

SEW-EURODRIVE Polska
Techniczna 5
92-518 Łódź
+48 42 293 00 00
POWIĄZANE
Wrocławski sektor Przemysłu 4.0 w dobie pandemii W marcu 2020 r. wielu przedsiębiorców, niezależnie od branży, stanęło przed poważn...
Lokalizacja na produkcji w czasie rzeczywistym W obecnych czasach kontrola przepływów w firmie stała się koniecznością. Jak uzysk...
O rozwoju branży motoryzacyjnej na IABM 2019 Podczas dwóch dni trzeciej edycji International Automotive Business Meeting przeds...
Technologie Przemysłu 4.0 w dobie pandemii COVID-19 Jak wynika z badania Digitalizacja polskich przedsiębiorstw przemysłowych w dobie pandemi...
Ścieżki zwiedzania szlakiem rewolucji 4.0 Podczas targów ITM Polska, Modernlog i 3D Solutions ponownie odbędą się ścieżki zw...
Automatyczne szyfrowanie danych z systemem APROL B&R stale dodaje nowe funkcje bezpieczeństwa do swojego systemu kontroli proces&oacut...
Partnerzy