TS 2 Booster - szybki transport w krótkich cyklach
Poszerzenie przez firmę Bosch Rexroth wszechstronnej oferty systemów transportowych z silnikiem liniowym stwarza nowe możliwości dla sprawdzonego systemu transportowego TS 2plus.
Zespół skraca czas cyklu, pozycjonuje palety z dużą precyzją i nadaje się do modułowej, elastycznej integracji. Firma Bosch Rexroth uzupełnia w ten sposób swoją ofertę systemów transportowych, takich jak ActiveMover oraz elastyczny system FTS.
- Elastyczny dostęp do stanowisk
- Precyzyjny transport palet dzięki zastosowaniu silników liniowych
- Dla produktów wraz z paletą o wadze do 40 kg
Zastosowania w krótkich cyklach cechuje wiele wymagań. Inżynierowie mechanicy oraz operatorzy systemów muszą zatem brać pod uwagę różne aspekty działania systemów transportowych. Czy system porusza się do przodu i do tyłu? Jaka jest jego elastyczność? Jak duże i jak ciężkie elementy mogą być transportowane? Czy w razie potrzeby jest możliwe rozszerzenie?
Dzięki TS 2 Booster firma Bosch Rexroth udowadnia, że wymagania klienta stoją u podstaw projektowania wszystkich produktów. Nowa paleta WT2 ustanawia standardy w zakresie prędkości, modularności i możliwości konfiguracji. TS 2 Booster zaprojektowano jako komponent sprawdzonego systemu TS 2plus, umożliwiający pracę z wykorzystaniem nowych stopni swobody oraz z unikalnym poziomem elastyczności. Innowacyjny, szybki system przyjmowania płynnie pobiera paletę z sekcji sterowanych silnikiem liniowym i nadaje jej przyśpieszenie 3 g. To znacznie skraca czas cyklu, poprzez ograniczenie bezproduktywności, gdy palety WT znajdują się przed i na stanowisku.
W ramach procesu, zbliżanie do stanowisk odbywa się w sposób elastyczny i z dużą precyzją. TS 2 Booster dokładnie pozycjonuje paletę, bez korzystania z dodatkowych jednostek pozycjonujących, stoperów i systemów przenoszenia. Oznacza to także, że Booster może zastępować oś procesu. Wstępnie skonfigurowany i standaryzowany zespół może być łatwo integrowany z systemami TS 2plus, ograniczając czas instalacji oraz koszty. Zastosowanie elastycznego zespołu w systemie transportowym TS 2plus pozwala na typową budowę modułową.
TS 2 Booster umożliwia zwiększenie wydajności procesów w branży motoryzacyjnej, elektronicznej oraz medycznej, a także w środowiskach kontrolowanych i pomieszczeniach o zaostrzonych wymaganiach w zakresie czystości. Dzięki maksymalnemu przyśpieszeniu 3 g / 30 m/s² oraz prędkości do 3 m/s, rozwiązanie to gwarantuje maksymalną produktywność. Moduł transportuje palety o długości od 160 mm do 640 mm oraz szerokości od 160 mm do 400 mm. W zależności od rozmiaru, na palecie można umieszczać produkty o wadze do 40 kg. W ramach procesu, czas zmiany palety na elementy obrabiane wynosi do 0,5 sekundy.
Dzięki swojej dużej wszechstronności, nowy moduł TS 2 Booster stanowi idealne i logiczne uzupełnienie oferty firmy Bosch Rexroth w dziedzinie systemów transportowych z silnikiem liniowym, stanowiące dogodne rozwiązanie systemowe do wszystkich zastosowań. Jednym z nich jest ActiveMover - kompletny i gotowy do użycia system transportowy. Wymaga on minimum nakładu w zakresie budowy i pozwala na dokładne pozycjonowanie palet z produktem bez dodatkowego indeksowania. Inny przykład to system transportowy FTS, skalowalny, modułowy system o wysokim poziomie swobody do transportu elementów o wadze do 1000 kg, który można dowolnie integrować z innymi systemami i maszynami.
Źródło: Bosch Rexroth
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?