Razem na ścieżce rozwoju - wywiad z Marią Gravesen i Lucą Galluzzi
To wielki dzień dla B&R i nowy początek - firma przeszła rebranding. Odświeżenie marki ma wyrażać wyjątkową tożsamość B&R w rodzinie ABB. Nowa identyfikacja wizualna pokazuje, że B&R i ABB ściśle współpracują, razem się umacniają i rozwijają. Zmiany idą w parze z wykorzystaniem nowych narzędzi cyfrowych. Marka ma teraz nowoczesny, przejrzysty wygląd, który pasuje do B&R, jako innowacyjnego eksperta w dziedzinie automatyzacji, ale pokazuje również, że B&R pozostaje B&R i z gotowością patrzy w przyszłość. O zmianach dla klientów i partnerów firmy opowiedzą kierownik ds. strategii marketingowej Maria Gravesen i dyrektor sprzedaży Luca Galluzzi.
B&R właśnie zaprezentowała odświeżony branding firmy. Dlaczego teraz?
Maria Gravesen: Odświeżanie marki to normalny, zdrowy proces, do którego większość firm wraca co kilka lat, a minęło trochę czasu, odkąd marka B&R przeszła jakiekolwiek poważne zmiany. Głównym jednak powodem, dla którego robimy to teraz, jest to, że mamy do opowiedzenia większą historię i potrzebujemy do tego odpowiednich narzędzi.
Co to za historia?
Luca Galluzzi: To ta, którą codziennie piszemy z naszymi klientami: ekscytująca przyszłość automatyzacji. Uwalniając potencjał cyfrowej transformacji, otwieramy nowe możliwości dla konstruktorów maszyn na dostarczanie nowych wartości swoim klientom, a dla producentów na reagowanie wobec wymagań konsumentów.
Maria Gravesen: Na rynkach naszych klientów zmiany paradygmatu, które kiedyś zdarzały się raz na pokolenie, następują teraz co kilka lat. Ich potrzeby szybko się zmieniają, dlatego chcemy zapewnić wgląd w sposób szybszy i bardziej przejrzysty. Większa koncentracja naszej identyfikacji wizualnej na cyfryzacji sprawia, że jesteśmy bardziej elastyczni i responsywni dla naszych klientów.
Niektórzy z czytelników mogą pomyśleć: Czy B&R nie powinno bardziej interesować się dostarczaniem produktów niż projektowaniem logo?
Luca Galluzzi: W zupełności rozumiem to spojrzenie, ale mogę was zapewnić: traktujemy kwestie łańcucha dostaw bardzo poważnie i nadal robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować wpływ globalnego niedoboru komponentów na naszych klientów. I muszę powiedzieć: mimo całej tej frustracji inspirujące było obserwowanie, jak relacje z naszymi klientami umacniają się dzięki wspólnemu pokonywaniu tych wyzwań.
Maria Gravesen: To prawda, jestem pewna, że bardziej zależy im na tym, co mówimy i robimy, niż na używanej przez nas czcionce. Ale równie ważne, jak sam projekt, jest to, co reprezentuje – co zyskują nasi klienci, mając po swojej stronie połączone siły B&R i ABB.
Czy rebranding firmy to kolejny sposób na powiedzenie, że B&R staje się ABB?
Maria Gravesen: B&R jest częścią rodziny ABB już od pół dekady, więc naturalnie nasz styl komunikacji to odzwierciedla. Ale, jak widać w tym magazynie, pomarańczowy kolor i marka B&R, którą nasi klienci znają i którym ufają, nie zniknęły. Jednocześnie osiągnęliśmy wizualną harmonię pomiędzy B&R i ABB, która lepiej odzwierciedla naszą ofertę: najbardziej kompletne portfolio robotyki, automatyki i oprogramowania na świecie.
Luca Galluzzi: Nowy design podkreśla zaangażowanie ABB w B&R i nasze wspólne wartości. Podobnie jak idea, że innowacja pochodzi ze współpracy – jest głęboko zakorzenione w naszym DNA jako firmy. Bliskość z naszymi klientami zawsze była naszą największą siłą i inspirowała nas do przekraczania granic w dążeniu do ich przewagi konkurencyjnej. Będąc częścią rodziny ABB, nadal kierujemy się tymi samymi wartościami i jesteśmy w stanie stosować je na większą skalę niż kiedykolwiek.
Czyli B&R nie zmienia swojej filozofii?
Maria Gravesen: Dokładnie. Ostatecznie mówimy o zmianach w typografii i grafice, a nie o wizji i wartościach. Siła ABB daje nam lepszą pozycję do robienia rzeczy, z których nasi klienci nas znają.
Luca Galluzzi: B&R w przeciągu lat ciągle ewaluował, od startupu wynajmującego powierzchnię w lokalnym banku do ważnego gracza na arenie światowej. Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować tę ewolucję jako serce biznesu automatyki maszyn ABB i cieszymy się, że możemy razem z naszymi klientami rozwijać się i wkraczać w świetlaną przyszłość.
Źródło: B&R
61-129 Poznań
+48 61 8460 500
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?