Przemysł targowy w czasie epidemii
Sytuacja związana z epidemią koronawirusa w mniejszym lub większym stopniu dotyka prawie wszystkich sektorów. Branżą, na którą poważnie wpłynęła pandemia SARS-CoV-19 jest przemysł targowy.
Targi budują kontakty biznesowe, przyspieszają rozwój wszystkich sektorów gospodarki. Dzięki nim miasta i regiony od lat rozwijają się szybciej, ponieważ targi, oprócz dostępu do rynków zagranicznych, mają efekt mnożnikowy w wielu innych obszarach lokalnego biznesu: hotelach, gastronomii, transporcie. Spotkania branżowe oferują możliwość szybkiego „powrotu do gry” i kontynuowania działalności, dlatego tak ważne jest odmrożenie sektora targowego.
Aktualnie grupa specjalistów, wyłonionych spośród członków Polskiej Izby Przemysłu Targowego konsultuje z rządem procedury, które umożliwią organizację wydarzeń biznesowych na jesieni tego roku. Jednym z ekspertów jest Prezes Targów w Krakowie i Wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego Grażyna Grabowska, która zgodziła się podzielić z nami swoją opinią oraz prognozami dla przemysłu targowego.
Jak sektor targowy radzi sobie z trudną sytuacją wywołaną epidemią koronawirusa?
- Od prawie trzech miesięcy nie odbyła się w Europie żadna impreza targowa. Polska do niedawna odgrywała wiodącą rolę na rynku targowym Europy środkowej: ponad 200 wydarzeń w roku, 30 tysięcy firm oferujących produkty, usługi i współpracę ponad półtora milionom klientów rocznie. Obiekty targowe w Polsce, organizatorzy, cały szereg firm świadczących usługi targowe - jakby przestali istnieć. Pół tysiąca firm z naszej branży, 50 tysięcy pracowników i współpracowników, którzy do niedawna aktywnie działali, zarabiając na siebie i budując polską gospodarkę z powodu epidemii straciło rację bytu i bez dotacji rządowych oraz różnego rodzaju ulg nie przeżyją. Polska Izba Przemysłu Targowego szacuje straty swojej branży na 150 milionów złotych miesięcznie. Nie poddajemy się jednak, ponieważ wiemy, iż przemysł targowy jest kluczowy dla rozwoju poszczególnych branż i regionów, a więc dla odbudowy całych gospodarek. Targi są najważniejszym narzędziem komunikacji biznesowej i marketingu dla małych i średnich firm ze wszystkich sektorów gospodarki, ich odmrożenie pozwoli firmom powrócić do gry i kontynuować działalność gospodarczą; dlatego przemysł targowy skupi się na idei ponownego nawiązania więzi, scalania i odbudowy społeczności i gospodarek w nowej rzeczywistości. |
Na kiedy planowany jest ponowny start targów branżowych?
- Obecnie Polska Izba Przemysłu Targowego konsultuje z rządem procedury, wytyczne obowiązujące organizatorów i uczestników targów w nowej rzeczywistości. Kiedy to nastąpi - o tym zdecyduje ministerstwo rozwoju i ministerstwo zdrowia. Prowadzimy rozmowy, aby nastąpiło to 15 sierpnia, mamy więc jeszcze trochę czasu do przygotowania imprez jesiennych. |
Dlaczego odmrożenie targów jest takie ważne?
- Targi budują kontakty biznesowe, przyspieszają rozwój każdej dziedziny gospodarki, ułatwiając dostęp do wiedzy i rynkowych nowości. Dzięki nim od lat szybciej rozwijają się miasta i regiony, bowiem prócz dostępu do rynków zagranicznych targi wywołują efekt mnożnikowy w wielu innych dziedzinach lokalnego biznesu: hotelach, gastronomii, transporcie. Targi branżowe aktywnie oddziaływają w ten sposób także na cały lokalny i regionalny system społeczno-gospodarczy. Dzięki udziałowi w branżowych imprezach wystawienniczych wiele firm - zwłaszcza małych i średnich - zdobyło nowe rynki zbytu, nowe kontakty, zaimplementowało u siebie, jak również rozpowszechniło w swoich branżach najnowsze rozwiązania technologiczne, ale przede wszystkim wypromowało wyjątkowo szybko swoją ofertę. Targi sprzyjały również importowi i eksportowi usług i towarów. |
Jakich zmian możemy spodziewać się w organizacji wydarzeń targowych? Jak będą wyglądać targi w nowej rzeczywistości?
|
Jakie procedury planuje się wdrożyć w celu zapewnienia bezpieczeństwa wystawców oraz zwiedzających? Czy zorganizowanie bezpiecznych targów jest możliwe?
|
Jak na nowe terminy targów zareagowali wystawcy?
|
Czy jest szansa, że jesienią targi będą cieszyły się równie dobrą frekwencją, jeśli chodzi o wystawców, jak i zwiedzających?
|
W jaki sposób planujecie Państwo zachęcić wystawców oraz zwiedzających do udziału w targach po okresie pandemii?
|
Co aktualnie dzieje się w EXPO Kraków? Jakie są plany na najbliższy okres?
|
Źródło: Targi w Krakowie, Zrobotyzowany.pl
Redaktor: MRR
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?