Szukaj w działach:

Partnerzy

Newsletter

Znamy zwycięzcę Global Impact Challenge 2019

Znamy zwycięzcę Global Impact Challenge 2019


Jakub Świerk z projektem eDrop zwycięzcą II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE 2019.

W miniony poniedziałek w Campusie Google, jury II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE - spośród finałowej 10-tki startupów, wyłoniło zwycięzcę - projekt eDrop Jakuba Świerka - inteligentny gadżet-urządzenie, które pomaga użytkownikom na co dzień korzystać z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny. eDrop rywalizował nie tylko z projektami Polaków. W tym roku do konkursu stanęli przedstawiciele także innych krajów Europy Środowo-Wschodniej. Formułę konkursu stworzył jeden z najważniejszych amerykańskich think tanków edukacyjnych z obszaru nowych technologii, Singularity University (SU) z San Francisco - inkubator biznesowy, przygotowujący najzdolniejszych światowych liderów do sprostania globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata.

- "Do finału wyłoniliśmy 10 startupów o ogromnym potencjale, które zgodnie z filozofią Singularity University - Make the World a Better Place - w ciągu 10 lat mogą zmienić życie miliarda ludzi. To potężne wyzwanie, ale takie startupy udało nam się znaleźć" – mówi Jowita Michalska, CEO Fundacji Digital University, organizatora konkursu, wyłącznego przedstawiciela Singularity University w Polsce.
- "Razem z Sebastianem Kulczykiem z InCredibles nagrodziliśmy projekt eDrop, ponieważ odpowiada na rozwiązanie problemu, jakim jest nadmierne zużycie wody. Nie tylko w Polsce zaczyna być to gigantycznym problemem, w wielu krajach świata również. Niewiele się mówi o tym, że w Polsce poziom wód gruntowych jest na poziomie wód gruntowych Egiptu."

Jowita Michalska podkreśla estetykę urządzenia i prostotę użytkowania, a także dodatkową funkcję - jako formę grywalizacji i dzielenia się z ludźmi informacjami o ilości zużywanej wody. Ale przede wszystkim uświadamia jak potężne zasoby wody marnujemy. Dodaje: - "Wybraliśmy naprawdę fantastycznego człowieka do rozwoju."

Dobre idee rodzą się pod prysznicem

Jak większość przełomowych idei pomysł na eDrop zrodził się pod prysznicem, kiedy jego autor uświadomił sobie brak narzędzia, które w prosty sposób zwizualizowałoby, ile wody zużywamy podczas swoich codziennych aktywności w łazience lub kuchni. eDrop swoim nowoczesnym designem i inteligentną interakcją zrywa z dotychczasowym postrzeganiem oszczędzania wody jako przykrego obowiązku. Urządzenie nie tylko redukuje zużycie wody o połowę, ale również analizuje "wodne" zachowania użytkownika i podpowiada gdzie i jak można zaoszczędzić.

Jakub Świerk podkreśla, że dodatkową motywacją do bardziej racjonalnego używania wody jest stworzenie społeczności zrzeszającej wszystkich użytkowników eDrop'a na całym świecie. Dzięki temu każdy użytkownik redukujący zużycie wody poprzez eDrop'a może być częścią wielkiej akcji globalnego oszczędzania wody co pozytywnie odbija się zarówno na środowisku jak i na domowym budżecie.

Obecnie projekt jest w fazie przygotowywania do masowej produkcji. Świerk ze zwycięstwem w GIC wiąże spore oczekiwania: Uczestnictwo w konkursie GIC pozwoli mieć nadzieję na pozyskanie finansowania na dalszy rozwój, zweryfikowanie modelu biznesowego z partnerami na rynkach globalnych. Ale przede wszystkim dostęp do międzynarodowej sieci kontaktów, które pozwolą nabrać szerokich perspektyw na rozwój.

GLOBAL IMPACT

Prezentacje finałowej 10-tki oceniało jury: Sebastian Kulczyk – twórca Incredibles, CEO Kulczyk Investments, Sarah McCullough, Program Director, Global Startup Program at SU Ventures, Jowita Michalska, CEO Digital University, Maciej Noga – HRTech Investor, Co-Founder of Grupa Pracuj, SHRM Member, Supreet Singh Manchanda – Managing Director of Raiven Capital.

- "Wybór tegorocznego zwycięzcy był nie lada wyzwaniem ze względu na bardzo wysoki poziom prezentowanych pomysłów. Postawiliśmy na prosty, przyjazny, pożyteczny projekt o globalnym potencjale realizacji. Edrop może być jednym z narzędzi które sprawi, że oszczędzanie najcenniejszego zasobu ludzkości, czyli wody, stanie się wymierne" - Sebastian Kulczyk, partner i sponsor główny konkursu, absolwent Singularity University, twórca programu akceleracyjno-mentoringowego InCredibles.

Supreet Singh Manchanda podkreśla potencjał globalny zwycięskiego projektu i jego prostotę: Zwykle spotyka się, że projekty są bardzo złożone i to skomplikowanie często powoduje masę dodatkowych pytań. Tutaj tych pytań nie było, także dlatego, że Jakub zrobił świetną robotę odpowiadając swoją prezentacją na wszystkie możliwe pytania.

- "To projekt, który każdy może wdrożyć, nie wymaga jakichś zmian behawioralnych ani szczególnego wysiłku – co zawsze jest jakimś problemem. Ten projekt zmusza do myślenia o problemie konsumpcji wody na szeroką skalę – każdy z nas może nad tym panować we własnym zakresie, a tym samym autentycznie wywierać wpływ w skali globalnej"- mówiła Sarah McCullough.

Laureat otrzymał nagrody, jak podkreśla Jowita Michalska – typu ”smart” – nie zastrzyk gotówki, ale zastrzyk wiedzy, wsparcie mentorów z całego świata i możliwość rozwinięcia biznesu na skalę globalną. Jakub Świerk weźmie udział w Global Startup Program, kilkutygodniowym programie inkubacyjnym w Dolinie Krzemowej oraz w trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, w ramach której wyjedzie do Google for Startups w Londynie na 2 dniową sesję z mentorami i inwestorami,
a także weźmie udział w największej europejskiej konferencji dla startupów Slush w Helsinkach.

Pełna lista finalistów Global Impact Challenge:

Unicorn VR World Jakuba Krefta, Neuroplay Anny Werońskiej, Parkey Pawła Postupalskiego, RemmedVR Macieja Szurka, GlukanMed Zuzanny Przekop, Sipup Aivarsa Lipenitisa, TecraCoin Przemysława Kadry, Respmedical Piotra Kozłowskiego, eDrop Jakuba Świerka, WAAM Artura Czachora, Magdaleny Bogackiej, Wojciecha Litwina i Andrzeja Korczyńskiego.

Strona konkursu: www.su.org/gic/poland-2019/
Organizator: www.digitaluniversity.pl

 

Źródło: Digital University

 

Dodano 17.10.2019
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Newsletter

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Wydarzenia

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy