Co czeka sektor automotive?
Podczas spotkania zapowiadającego trzecią edycję International Automotive Business Meeting eksperci dyskutowali na temat światowych trendów, które wpłyną na przyszłość motoryzacji. Jedno jest pewne - w krótkim czasie branżę motoryzacyjną czekają intensywne zmiany.
Spotkanie odbyło się 18 czerwca 2019 r. w siedzibie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i śląskiego oddziału Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej. Poprowadził je ekspert i dziennikarz motoryzacyjny, prezes Stowarzyszenia Kierowca.pl Włodzimierz Zientarski, który podkreślił, jak istotny jest dialog i partnerstwo uczestników rynku motoryzacyjnego w obliczu nadchodzących zmian.
Spotkanie rozpoczęło krótkie przemówienie J.E. Aldo Amati – Ambasadora Włoch, który powiedział kilka słów na temat współpracy włosko-polskiej oraz podkreślił, że International Automotive Business Meeting jest najważniejszym spotkaniem motoryzacyjnych w Polsce.
Piero Cannas, Prezes Włoskiej Izby Handlowo - Przemysłowej w Polsce (CCIIP), powiedział:
- „Zbudowaliśmy bardzo silne partnerstwo z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną, które owocuje właśnie trzecią edycją International Automotive Business Meeting. Celem wydarzenia jest zbudowanie wizji strategii najważniejszych graczy na rynku motoryzacyjnym w Polsce, Europie i na świecie. Trend jest jasny, przyszłością jest elektromobilność i systemy ADAS.”
Mateusz Rykała – Wiceprezes, Członek Zarządu, Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE) dodał:
- „Dziś jest wyjątkowy dzień. KSSE obchodzi swoje 23 urodziny, a Izba Włoska otwiera swój oddział w Sosnowcu w budynku naszej siedziby. Witamy naszych przyjaciół i cieszymy się, że po raz trzeci organizujemy wspólnie IABM - wydarzenie, które jest już marką samą w sobie.”
Podczas spotkania obecna była także Ewa Fudali-Bondel, Kierownik/Pełnomocnik ds. Specjalnej Strefy Ekonomicznej, przedstawiciel Miasta Dąbrowa Górnicza, które w tym roku będzie gościło International Automotive Business Meeting. Elisabetta Caprino, Sekretarz Generalny Izby Włoskiej opowiedziała o listopadowym evencie i przedstawiła wideo promujące trzecią edycję IABM.
Organizatorzy przewidują, że w zbliżającym się International Automotive Business Meeting weźmie udział ponad 300 uczestników, nie tylko z Polski i Europy, ale także z największych światowych rynków motoryzacyjnych takich jak Chiny, Japonia, Indie oraz Stany Zjednoczone. W pierwszym dniu wydarzenia odbędzie się konferencja dotycząca światowych trendów motoryzacyjnych, z uwagą poświęconą szczególnie tematowielektromobilności, pojazdom autonomicznym oraz zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy (ang. ADAS). Natomiast wieczorem uczestnicy będą mieli okazję do networkingu w czasie Aperitivo Italiano i Gala Party. Drugiego dnia IABM tradycyjnie już, będzie miał miejsce Speed Business Mixer oraz indywidualne spotkania B2B.
Organizatorzy zaznaczyli, że IABM to nie tylko konferencja, to przede wszystkim spotkania biznesowe, rozmowy, wspólne tworzenie idei, koncepcji i rozwiązań, to dialog pomiędzy uczestnikami tego ewoluującego rynku. Wydarzenie jest platformą, na której spotykają się najwięksi gracze szeroko rozumianej branży automotive.
Przedsmak tego, co będzie szeroko dyskutowane w listopadzie, przedstawił Łukasz Górecki, Manager Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing w swojej prezentacji na temat wpływu światowych trendów na rynek motoryzacyjny.
- „Dziś rozmawiamy o trendach, które mają wpływ na rynek motoryzacyjny, a jest ich bardzo wiele. Są to m.in. trendy społeczne, technologiczne, ekonomiczne, polityczne i ekologiczne. Już dziś determinują one rozwój branży i stawiają wyzwania przed przemysłem motoryzacyjnym, który w ciągu najbliższych 20 lat zmieni się bardziej, niż zmieniał się przez ostatnie 120 lat” - oznajmił Łukasz Górecki.
Konferencja zakończyła się panelem dyskusyjnym, w którym wzięli udział J.E. Aldo Amati, Mateusz Rykała, Łukasz Górecki, Włodzimierz Zientarski oraz Marcin Korolec, Prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, który zaznaczył:
- „W perspektywie dziesięciu, może piętnastu lat musimy się liczyć z zakazem sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej. Taki zakaz może być wprowadzony jako jedna z konsekwencji decyzji politycznej o „neutralności klimatycznej” Unii Europejskiej do roku 2050. Temat ten jest obecnie przedmiotem porządku obrad Rady Europejskiej.”
Specjaliści podkreślali także, jak ważne jest międzynarodowe partnerstwo podmiotów działających na rynku europejskim. Istotne są inwestycje w badania i rozwój, nowe technologie, produkty dobre jakościowo i przyjazne środowisku, a jednocześnie spełniające oczekiwania konsumentów, żeby nie zostać w tyle w światowym wyścigu, w którym prym wiodą kraje azjatyckie.
Rozmowy prowadzone podczas konferencji prasowej w KSSE były wstępem do tematyki jesiennego programu trzeciej już edycji International Automotive Business Meeting, które zaplanowano na 13-14 listopada br.
Więcej o IABM na Zrobotyzowany.pl
Źródło: INFINITY Agencja PR & MarComm
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?