Szukaj w działach:

Partnerzy

Newsletter

ABB w II kwartale 2018 roku

ABB w II kwartale 2018 roku
 

W drugim kwartale Spółka ABB zanotowała wzrost zamówień we wszystkich dywizjach i regionach.

- "W wyniku naszych ciągłych starań w obszarze produktywności zwiększyliśmy marżę oraz uzyskaliśmy dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego na jedną akcję. Sfinalizowaliśmy przejęcie GE Industrial Solutions w zadeklarowanym czasie i natychmiast rozpoczęliśmy proces integracji razem z naszymi nowymi kolegami" – poinformował prezes zarządu Grupy ABB Ulrich Spiesshofer.

Produkty i Systemy Energetyki (PG) 
Dalszy wzrost zamówień podstawowych, o 7% (9% w USD). Zamówienia ogółem wzrosły o 5% (6% w USD). Na koniec drugiego kwartału portfel zamówień był o 4% niższy (6% w USD) w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Obroty mniejsze o 8% (6% w USD) przez niższy, początkowy portfel zamówień. Marża zysku operacyjnego EBITA wyniosła 9,7%, odzwierciedlając mniejsze obroty, jak również trwające inwestycje w ramach inicjatywy Power Up. 

Produkty i Systemy Elektryfikacji (EP)
Zamówienia ogółem wzrosły o 6% (9% w USD), a zamówienia podstawowe o 4% (7% w USD). Wzrost zamówień obejmował wszystkie jednostki biznesu i regiony. Obroty wzrosły o 4% (7% w USD). Marża zysku operacyjnego EBITA wzrosła o 100 pkt. bazowych rok do roku.

Automatyka Przemysłowa (IA)
Uwzględniając biznes B&R zamówienia ogółem wzrosły o 34%, a zamówienia podstawowe były większe o 30% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Biorąc pod uwagę porównywalną bazę, zamówienia ogółem wzrosły o 15%, a zamówienia podstawowe o 9%. Pod koniec II kwartału portfel zamówień był 4% mniejszy (1% mniejszy w USD) w porównaniu do II kwartału 2017 roku. Marża zysk operacyjnego EBITA wzrosła o 70 punktów bazowych.

Robotyka i Systemy Napędowe (RM)
Zamówienia podstawowe wzrosły o 16% (20% w USD). Wzrost zamówień ogółem o 11% (15% w USD). Obroty wzrosły o 8% (11% w USD). Marża zysku operacyjnego EBITA wyniosła 16,1%, co oznacza wzrost o 100 punktów bazowych rok do roku.


Źródło: ABB



Dodano 20.07.2018
Podziel się
powrót

Newsletter

Powiązane:

Reklama

  • Reklama

  • Czasopisma

  • Targi

  • Newsletter

    Reklama

  • Reklama

    Reklama

    Wydarzenia

    Czasopisma

    Reklama

    Newsletter

    Partnerzy