Indukcyjne rozwiązania AGV dla dużych obciążeń
Wózki AGV są w dzisiejszych czasach coraz częściej stosowane w wielu obszarach przemysłu na potrzeby linii montażowych. Zapewniają zautomatyzowany wewnątrzzakładowy przepływ materiałów lub tworzą podstawę dla elastycznych procesów montażowych.
Rozwiązania systemowe SEW-EURODRIVE obejmuje poszczególne pojazdy, zasilanie, komunikację WLAN oraz nawigację i koordynację pojazdów. Ułożone w podłodze przewody sterownicze MOVITRANS® tworzą bezstykowy i, tym samym, odporny na zużycie oraz niewymagający konserwacji system przesyłu energii.
Za pomocą parametryzowalnego oprogramowania systemu MOVIVISION® firmy SEW-EURODRIVE możliwe jest wcześniejsze zaplanowanie linii transportowych, przeprowadzenie symulacji oraz emulacji, jak również wprowadzenie parametrów dla różnych odcinków drogi w dowolnych profilach jazdy.
Ludzie i maszyny tworzą sieć w inteligentnej fabryce. Autonomiczne mobilne systemy wspomagania od SEW-EURODRIVE integrują poszczególne procesy produkcji i montażu. To systemy cyberfizyczne, przez co zawsze mają dostęp do wszystkich istotnych danych.
Z pewnością znane są sprawdzone rozwiązania SEW-EURODRIVE oparte na jednostkach napędowych oraz projekty automatyzacji dla stacjonarnych urządzeń do transportu materiałów. Doświadczenia firmy dotyczące optymalizacji procesów produkcyjnych pozwoliły stworzyć samojezdne systemy mobilne o maksymalnej elastyczności i skalowalności, z zapewnieniem doradztwa technicznego oraz bezpieczeństwa procesów, instalacji i systemów.
Ze względu na liczne rozszerzenia funkcjonalności oraz przyjazne interfejsy, systemy te zapewniają wsparcie i odciążenie pracowników w realizacji prostych zadań transportowych. Mobilne systemy wspomagające montaż działają na przykład jako inteligentne i ergonomiczne stoły warsztatowe, natomiast systemy wspomagające obsługę działają dzięki wykorzystaniu współpracującego robota.
Jednocześnie ci mobilni asystenci „doskonale rozumieją się” z innymi pojazdami. Poruszają się oni autonomicznie, komunikują się i wymieniają dane. To tak zwana inteligencja rozproszona, która obejmuje innowacyjną, zdecentralizowaną technologię sterowania, za pomocą której wiele mobilnych systemów wspomagających może działać w ramach jednego, kompletnego i inteligentnego systemu.
SEW-EURODRIVE oferuje indywidualne rozwiązania w zakresie mobilnych systemów wsparcia. Jeśli masz szczególne wymagania wobec mobilnego systemu wspomagania - eksperci SEW-EURODRIVE dostosują autonomicznych asystentów do Twoich wymagań lub opracują rozwiązanie całkowicie dopasowane do Twoich potrzeb. Kompleksowy system modułowy zapewnia wszystkie niezbędne komponenty.
Korzyści płynące z wdrożenia rozwiązania:
- Kastomizowane rozwiązania dostępne w krótkim czasie dzięki ekspertom i kompleksowemu modułowemu systemowi komponentów do systemów mobilnych.
- Autonomiczny, niezawodny transport.
- Inteligencja rozproszona umożliwia asystentom swobodne poruszanie się i doskonałą koordynację z innymi pojazdami.
- Płynnie przebiegające sekwencje procesów.
- Integracja najnowocześniejszej technologii w zakresie lokalizacji, nawigacji i komunikacji.
- Szybki i trwały system transportu.
Bezstykowy system przesyłania energii MOVITRANS® działa na zasadzie indukcji i może być stosowany na zasadzie kabla zasilającego, przekazującego energię w sposób ciągły lub też jako rozwiązanie wykorzystywane miejscowo w formie stacji ładowania.
Lokalnie zrealizowane projekty potwierdzają kompetencje firmy SEW-EURODRIVE.
Firma SEW-EURODRIVE Polska zrealizowała projekt automatyzacji transportu w tłoczni profili aluminiowych firmy Final S.A. z Dąbrowy Górniczej w oparciu o system AGV.
Zautomatyzowanie procesu transportu wewnętrznego profili aluminiowych - ładunków o wadze do 4 ton i długości 7 metrów - poprzez zastosowanie samojezdnego wózka transportowego AGV i automatycznej stacji rozładowczej.
System transportowy złożony jest z potężnego wózka transportowego oraz automatycznej stacji rozładowczej. Trasa przejazdu wózka o długości 160 metrów (z produkcji do obszaru pakowania) realizowana jest za pomocą samojezdnego wózka transportowego AGV o wymiarach 5,9 x 2,2 metra, zasilanego bezkontaktowo na całej trasie przejazdu za pomocą umieszczonej w posadzce pętli indukcyjnej.
Rozwiązanie systemowe Movitrans® firmy SEW-EURODRIVE polega na bezstykowym przesyle energii z pętli indukcyjnej w podłodze do wózka AGV który zapewnia niezawodny, cichy i bezobsługowy transport. Zasilająca pętla indukcyjna służy również do nawigowania wózkiem. Istotnym elementem tego rozwiązania jest bezpieczeństwo - laserowe skanery wykrywają obiekty znajdujące się w określonej odległości od wózka. Ich pole działania zmienia się w zależności od kierunku i prędkości jazdy wózka. Nad całością systemu bezpieczeństwa czuwa kontroler, który stale monitoruje kierunek jazdy, prędkość, stan skanerów laserowych oraz pozycję rozładunku. Lampy ostrzegawcze typu bluespot ostrzegają o zbliżaniu się wózka, a kolorowe listwy świetlne informują o jego statusie.
Zastosowanie samojezdnego wózka AGV w fabryce profili aluminiowych jest najlepszym przykładem procesu automatyzacji, jak również personalizacji rozwiązania, optymalizacji logistyki wewnątrzzakładowej ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa.
Źródło: SEW-EURODRIVE Polska
Redaktor: MRR
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?