Szukaj w działach:

Firma odpowiedzialna technologicznie, czyli jaka?

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Świat zmierzający w kierunku cyfryzacji sprawia, że analizie poddaje się rozszerzenie strategii CSR o Cyfrową Odpowiedzialność Biznesu (CDR). Ta koncepcja polega na upewnieniu się, że nowe technologie są wykorzystywane produktywnie i mądrze. Pracodawcy zaczynają zdawać sobie sprawę, że włączenie CDR do DNA firmy zapewni w przyszłości sukces im oraz pracownikom. 

Przedsiębiorstwa coraz częściej wdrażają innowacyjne technologie wspierające procesy zachodzące w strukturach firmy. Polscy pracownicy są świadomi, że ich obecne umiejętności mogą nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku pracy w dobie postępującej cyfryzacji. Obawiają się redukcji miejsc pracy i wykluczenia cyfrowego, dlatego są zainteresowani szkoleniem i doskonaleniem umiejętności cyfrowych, szczególnie w miejscu pracy.

Cyfrowa Odpowiedzialność Biznesu (CDR) to koncepcja, której celem jest przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym z postępującej digitalizacji, a jednocześnie wykorzystanie jej możliwości. Dotyczy ona ochrony konsumentów, samostanowienia informacyjnego, bezpieczeństwa informacji i ochrony danych, wykorzystania i stosowania sztucznej inteligencji oraz wykorzystania technologii cyfrowych na korzyść pracowników. Celem jest stworzenie tzw. wspólnej wartości gospodarki cyfrowej dla społeczeństwa i firm, a tym samym technologicznie pozytywnej przyszłości.

- „Rozwój sztucznej inteligencji tworzy nowe miejsca pracy, wymuszające na pracownikach zdobywanie kompetencji związanych np. z analizą dużych zbiorów danych, obsługi zaawansowanych programów technologicznych czy programowaniem nowoczesnych maszyn. Dla pracodawców oznacza to szereg wyzwań m.in. edukowanie i organizowanie szkoleń dla pracowników w celu zapobiegania ich cyfrowemu wykluczeniu, walka z cyfrowym uzależnieniem i rozpadem więzi społecznych spowodowanych rozwojem technologii, a także zapewnienie work-life balance” – wyjaśnia Iwona Kubicz, koordynator biura prasowego programu TOP CDR, prezes agencji Procontent.

Organizatorzy konkursu „TOP CDR – Firma Odpowiedzialna Technologicznie” chcą pomóc pracodawcom zmniejszyć strach Polaków przed postępem automatyzacji i zachęcić firmy do dzielenia się najlepszymi praktykami we wdrażaniu automatyzacji i nowych technologii cyfrowych. Przedsiębiorstwa w ramach Cyfrowej Odpowiedzialności Biznesu przeprowadzają szereg szkoleń dla pracowników, klientów oraz studentów, wprowadzają specjalne rozwiązania w celu zapobiegania cyfrowemu wykluczeniu oraz organizują kampanie mające na celu zwiększenie świadomości na temat zasad bezpieczeństwa w Internecie. Aby usprawnić współpracę podczas projektów, używają również specjalnych narzędzi cyfrowych m.in. Google’a, chmury obliczeniowe czy systemu CRM. Dobre praktyki można znaleźć na stronie internetowej programu TOP CDR – Digitally Responsible Company. Konkurs został objęty patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

- W DHL Parcel CDR to przede wszystkim dbałość o integralność, poufność oraz dostępność danych przetwarzanych cyfrowo oraz nieustanne doskonalenie naszych procesów i architektury IT ze wsparciem nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. Odpowiedzialność cyfrowa to także adresowanie rozwiązań do osób, dla których technologie cyfrowe nie są środowiskiem naturalnym. Bardzo ważnym projektem, który wdrożyliśmy jest informatyczny system HR Net, dedykowany automatycznej obsłudze pracowników w zakresie kadrowym. Pracownikom, którzy na co dzień nie korzystają z komputera, zaproponowaliśmy funkcjonalne rozwiązanie w postaci info-kiosków. Stale prowadzimy także szkolenia dla naszych pracowników i klientów, podczas których podkreślamy wagę bezpieczeństwa informacji, korzystania z nich w sposób odpowiedzialny” – mówi Magdalena Bugajło, Dyrektor ds. Komunikacji i PR w DHL Parcel.

W ramach programu TOP CDR – Digitally Responsible Company organizowany jest pierwszy w Polsce konkurs wyróżniający przedsiębiorstwa odpowiedzialne cyfrowo. Główną ideą konkurencji jest Cyfrowa Odpowiedzialność Biznesu, która zakłada przeciwdziałanie zagrożeniom płynącym z błyskawicznie postępującej cyfryzacji i automatyzacji procesów, a także uczy pracowników, jak radzić sobie z wyzwaniami cyfrowego świata. W ramach konkursu przyznana zostanie „Nagroda Publiczności”. Zwycięzcę w tej kategorii wybierają internauci w drodze głosowania. Plebiscyt online na stronie topcdr.pl potrwa do 1 marca 2020 roku.

W gronie nominowanych o tytuł „Nagrody Publiczności” znajdują się m.in.: Bank Millennium S.A., WIPERAPP EP SP.Z O.O. SP. J, SerwNet Sp. z o.o., Europejski Fundusz Leasingowy S. A., Compensa TU SA Vienna Insurance Group, Fundacja ,,Moje Podl@sie. Nowoczesne, kreatywne, twórcze”, Currency One S.A. oraz Aptiv Services Poland S.A.

Aby oddać głos na faworyta należy wejść na stronę konkursu www.topcdr.pl, zapoznać się ze zgłoszeniami i oddać głos na jedno wybrane zgłoszenie.


Źródło: Procontent Communication

POWIĄZANE
Smart Factory World 2022: skuteczne transformacje fabryk W nowoczesnym procesie produkcyjnym kluczowy jest dostęp do aktualnych informacji umożliwi...
Transformacja technologiczna w nowych realiach Przedstawiciele przemysłu sektora MŚP w Polsce są pewni, że wdrożenie transformacji techn...
Przyszłość produkcji na FNP 2019 Nowa, odświeżona formuła VII Forum Nowoczesnej Produkcji. IndustryTech, które odby...
Eksperci o robotyzacji produkcji Robotyka jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu. Za nią nieo...
Zespół doradczy PL/AI Sztuczna inteligencja dla Polski Wicepremier i Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski powołał zespół doradczy PL/A...
Wszystko o STOM i STOM-ROBOTICS 2023 Blisko 600 wystawców, kilkaset pracujących maszyn, aplikacje zrobotyzowane, zapełn...
Partnerzy