Szukaj w działach:

Nadchodzą Targi TAROPAK 2019

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

Targi TAROPAK to wydarzenie z ponad 40-letnią tradycją, doceniane od lat przez branżowe instytucje oraz organizacje, jak również przez samych uczestników. 

Wystawa skierowana jest do przedstawicieli dostarczających rozwiązania logistyczne, umożliwiające firmom podejmowanie nowych wyzwań. Uczestnikami są również dostawcy i producenci technologii pakowania i etykietowania. Wydarzenie co roku przyciąga tłumy uczestników, jest obowiązkowe dla przedstawicieli branży – to jedna z najgorętszych pozycji w biznesowych kalendarzach. Dystrybutorzy i producenci wszystkich gałęzi przemysłu mają szansę zaprezentować swoją najnowszą ofertę na poznańskich targach. Na uczestników czekają nowe rozwiązania dla branży kosmetycznej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, chemicznej i spożywczej. W trakcie TAROPAKU prezentowane będą maszyny do produkcji opakowań oraz proces samego pakowania.

Organizatorzy targów na bieżąco monitorują zmiany w realiach biznesowych i biorą pod uwagę nowe wyzwania dla przemysłu opakowaniowego. W związku z tym na targach utworzona zostanie strefa poświęcona w pełni kwestiom związanym z opakowaniami e-commerce. Rynek e-handlu w samej Polsce co roku wzrasta o 18%. Na świecie ta sama gałąź przemysłu stanowi 13 miejsce, a szacunki pokazują, ze jego prawdopodobna wartość do 2020 roku wzrośnie o 6 mld dolarów.

Dyrektor Targów TAROPAK, Hanna Zdrojewska, podkreśla: – „Handel internetowy to dla branży opakowań kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Opakowania w tej dziedzinie mają bardzo istotne znaczenie zarówno w aspekcie marketingowym, jak i bezpieczeństwa produktu, optymalizacji opakowania w stosunku do zawartości itp. W tej specjalnej przestrzeni znajdą się więc firmy oferujące opakowania dla e-handlu, e-retail, transportowe,  ochronne, przekładki, linie pakujące czy software. Chcemy zbudować również przestrzeń warsztatową i panelową gdzie zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z szeroko pojętym tematem opakowań w e-handlu.”

TAROPAK to targi, które śledzą na bieżąco trendy i nowości w branży opakowań – zapewniając dostęp do najświeższych informacji w kwestiach designu, zastosowania, produkcji i użytych materiałów. Organizatorzy targów dokładają starań, by wydarzenie mogło sprostać dynamicznie zmieniającym się potrzebom rynku.

Hanna Zdrojewska podsumowuje: – „Planujemy wyodrębnienie i wyeksponowanie zagadnień związanych z etykietowaniem. Mając świadomość jak wielkie znaczenie mają etykiety, zarówno w marketingu produktów, jak i w logistyce produkcji i magazynowania chcemy jeszcze bardziej podkreślić ich obecność na TAROPAKU tworząc Salon Etykiet.”  

Druk, opakowania i etykiety to dziedziny ściśle powiązane ze sobą – nie trzeba o tym przypominać. Ze względu na zapotrzebowanie branży, obok targów TAROPAK odbywać będą się Targi 4Print, umożliwiające spotkania z nowoczesnym drukiem. Podczas tego wydarzenia wystawcy prezentować będą na różnych materiałach nowe technologie druku, w tym druk 3D oraz techniki offset, co sprawia, że uwaga organizatorów może skupić się na różnych sektorach przemysłu. Nowoczesny print umożliwia nieskończenie wiele rozwiązań, co sprawia, że wykorzystywany jest w rozmaitych dziedzinach - od rynku opakowań, poprzez tradycyjną poligrafię, meblarstwo aż po przemysł spożywczy. 

Targi umożliwiają rozmowy na temat doświadczeń, wymianę kontaktów biznesowych oraz poszerzenie wiedzy i integrację branżową. Tegoroczny TAROPAK wiąże się bezpośrednio z jubileuszem 25-lecia Polskiej Izby Opakowań, od lat uczestniczącej i będącej partnerem targów opakowań i poligrafii. – „Cieszymy się, że będziemy mieli okazję być gospodarzem obchodów jubileuszu Izby” – podkreśla Hanna Zdrojewska.




Polska Izba Opakowań jest ponadto organizatorem konferencji „Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumentów. Fakty i mity”. Jej tematy dotyczyć będą pakowania żywności oraz praktycznego wymiaru norm prawnych dotyczących opakowań.

Konferencję organizuje także Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań. Tematy poruszane podczas wydarzenia dotyczyły będą wykorzystania tworzyw sztucznych w branży spożywczej (również biotworzyw i biokompozytów) oraz nowych dyrektyw Unii na temat ograniczenia produkcji i użycia plastikowych naczyń jednorazowych (SUP), a także na temat wpływu przepisów na zmiany bezpośrednio zachodzące na rynku opakowań Poruszony zostanie także temat ponownego wdrożenia systemu depozytowego opakowań napojów.

Istotne będzie również wydarzenie przygotowywane przez firmę Heidelberg – seminarium technologiczne, stanowiące część cyklu Akademii Heidelberga dotyczącego opakowań. Da ono możliwość zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi, wspierającymi realizację procesów biznesowych, jak i produkcyjnych. Z seminarium dowiedzieć będzie można się także informacji na temat rozwoju technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, porad na temat zarządzania przedsiębiorstwem, a także specjalistycznej analityki finansowej i wydajności oraz redukcji kosztów wytwarzania.

Podczas seminarium zaprezentowane zostaną maszyny umożliwiające nowoczesną produkcję opakowań oraz najnowsze rozwiązania poligraficzne. Uczestnicy poznają specjalne koncepcje wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań – Web2Pak, poznają również specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań. Dostępna będzie również prezentacja nowoczesnego rastera offsetowego MultiDot, który pozwala na zredukowanie kosztów zużycia farby i oferuje nową metodę znakowania, identyfikacji produktów i weryfikacji  ich autentyczności.

Obok Międzynarodowych Targów Pakowania i Etykietowania TAROPAK i 4Print organizowane są Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH oraz Międzynarodowe Targi Gastronomii i Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel.

W Poznaniu w dniach 30 września - 3 października br. czekają na profesjonalistów możliwości, które można określić mianem biznesu w skali makro, co sprawia bliskość branży spożywczej, opakowań i druku. Targi w Poznaniu w całości zagospodarowane zostaną przez przedstawicieli korespondujących ze sobą branż. Będą one kompleksowo sprzyjały nawiązywaniu kontaktów biznesowych, poszerzaniu wiedzy i nowym trendom z wielu branż.

Szczegóły na stronie wydarzenia: www.taropak.pl 


Więcej o Targach TAROPAK 2019 na Zrobotyzowany.pl


Źródło: Grupa MTP, Zrobotyzowany.pl

POWIĄZANE
Za nami 27. edycja targów AUTOMATICON Za nami 27. edycja Międzynarodowych Targów Automatyki i Pomiarów AUTOMATICO...
Przemysłowa Wiosna STOM już w kwietniu! Tradycyjnie przemysłowy cykl spod znaku STOM wraz z Salonem STOM-ROBOTICS oraz innymi wyd...
TFM Robotics w branży automotive. Case study. Robotyzacja stanowisk obsługi maszyn u producenta części dla przemysłu motoryzacyjnego, m...
Industry Next oraz Smart Warehouse w 2021 Interpretacja prawna opublikowanej 16 października br. nowelizacji rozporządzenia Rady Mi...
Materiały kompozytowe w EXPO Kraków Technologiczne i produktowe nowości, ponad 200 firm z 21 krajów oraz praktyczna wi...
PROCON/POLZAK 2021 - nowa era zakupów Zakupy korporacyjne przeżywają obecnie renesans biznesowy. Po fazie walki z ograniczeniam...
Partnerzy