Autonomiczne roboty w zakładach SEAT-a

SEAT rozwija unikalny w skali europejskiej system dostaw za pomocą pojazdów bezosobowych.
Osiem autonomicznych jednostek transportowych AGV codziennie pokonuje 240 kilometrów, przewożąc do 2000 części potrzebnych przy montażu samochodów w Martorell.
Przed wdrożeniem nowego systemu AGV w zakładach SEAT-a inżynierowie zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa pojazdów. Kamery zamontowane na szczycie i dolnej krawędzi pojazdu pozwalają na wykrycie każdego obiektu znajdującego się na trasie
Wysoka efektywność systemu jest również zasługą wykorzystywanej technologii 4G, zapewniającej łączność pojazdu z otoczeniem. Dzięki niej AGV może m.in. zmienić sygnalizatory na zakładowych skrzyżowaniach, zapewniając priorytet swojej trasie. Stała łączność z siecią pozwala także robotom na komunikowanie się ze sobą nawzajem.
Każdego dnia pojazdy AGV przemierzają trasy o łącznej długości 240 KM, przewożąc nawet 2000 części przyszłych samochodów.
Źródło: SEAT
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- P-Weld – Zrobotyzowane Rozwiązania w Spawaniu
- Ulga na robotyzację - do kiedy można skorzystać?
- Zrobotyzowany przegląd targów branżowych 2025
- Webinary Beckhoff – dostępne online
- Estun inwestuje w Polsce
- Raport: Przegląd Rynku Robotów Współpracujących (Cobotów)
- Jak zwiększyć efektywność AGV? Radarowe czujniki w akcji
- Raport: Rynek robotów mobilnych AGV i AMR w 2025
- ABB wydzielenia dział robotyki
- Odbierz bezpłatny bilet na ITM Industry Europe 2025
- Przemysł 4.0 = Bezpieczeństwo 4.0 Strefa Bezpieczeństwa na ITM





