Nowa generacja mechatronicznych modułów obrotowych
Moduł obrotowy ERT SCHUNK jest zaprojektowany do uniwersalnych zastosowań i jest najbardziej płaskim modułem obrotowym z przetwornikiem wartości absolutnej dostępnym na rynku. Swobodnie regulowany kąt obrotu, wysoki moment obrotowy oraz kompaktowe rozmiary decydują o jego wszechstronnym zastosowaniu. |
Płaska jednostka obrotowa z przetwornikiem wartości absolutnej oraz dużym otworem centralnym.
Moduł obrotowy ERT firmy SCHUNK otwiera nową generację mechatronicznych modułów obrotowych o uniwersalnym zastosowaniu, które gwarantują elastyczne, precyzyjne i dynamiczne ruchy obrotowe przy kompaktowych wymiarach, a jednocześnie praktycznie się nie zużywają i nie wymagają konserwacji.
Płaski, wysoko wydajny moduł opiera się na stale zasilanym silniku momentowym i jest wyposażony w enkoder absolutny. Zapewnia również natychmiastową, powtarzalną dokładność o wartości 0,01° bez potrzeby przeprowadzania uruchomienia referencyjnego, a także szybki czas reakcji i wysokie momenty obrotowe. Duży otwór centralny umożliwia poprowadzenie przezeń kabli i węży oraz zainstalowanie kamery.
Duża liczba wariantów i opcji
Moduł obrotowy może być używany w szczególnie elastycznych i kompaktowych koncepcjach systemowych – jako stół obrotowy na komponenty, grupy montażowe i narzędzia, a także jako moduł obrotowy w rozwiązaniach suwnicowych oraz jako obrotowy stół podziałowy lub wysoko precyzyjny moduł do pozycjonowania. Aby zapewnić maksymalną elastyczność sterowania i regulacji, można zastosować sterowniki napędu różnych producentów, co pozwala sprawnie wbudować moduł w istniejące architektury systemowe.
W pierwszej kolejności na początku 2020 r. uniwersalny moduł będzie dostępny w trzech rozmiarach 12, 50 i 300 ze znamionowym momentem obrotowym wynoszącym 1,2 Nm, 5 Nm, i 30 Nm, średnicą zewnętrzną 120 mm, 167 mm i 277 mm oraz maksymalnym dopuszczalnym momentem bezwładności wynoszącym 0,0021 kgm2, 0,2 kgm2 i 4,5 kgm2. Moduły będą zasilane i uruchamiane przez standardowe złącza (M12/M17). Opcjonalnie są one również dostępne z hamulcem elektrycznym. Jest on uruchamiany przez sterownik i stabilnie utrzymuje pozycję w czasie przestoju, nawet w przypadku oddziaływania siły zewnętrznej. Wysokość z hamulcem elektrycznym nie ulega zmianie. Dostępny będzie również wariant odporny na zapylenie i bryzgoszczelny (IP54). W drugiej konfiguracji planowane są także opcjonalne obrotowe przepusty do bezprzewodowego przesyłania sygnałów elektrycznych i danych lub cieczy, jak również inne rozmiary modułów.
Źródło: SCHUNK
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?