Szukaj w działach:

Trendy 2024 w branży laboratoryjnej

Trendy 2024 w branży laboratoryjnej
POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

Początek roku to zwykle okres obserwowania i przewidywania zmian w branży oraz trendów. Zapewne ukierunkują się one w stronę digitalizacji i automatyzacji zarządzania laboratorium, zwiększania odporności na kryzysy, poszukiwania dodatkowych środków na wyposażenie, zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych form marketingu (content marketingu). 


Digitalizacja i automatyzacja zarządzania laboratorium 

Laboratoria podczas swojej pracy generują dużą liczbę danych. Ich cyfryzacja usprawnia pracę i pozwala na wydajniejsze zagospodarowanie powierzchni. Digitalizacja to szansa na szybkie śledzenie i lokalizowanie próbek, co przekłada się na jakość i sprawność wydawania wyników. Przechowywanie i przetwarzanie danych w chmurze ułatwia gromadzenie, wyszukiwanie i udostępnianie ich. 

Zwiększanie odporności na kryzysy 

Doświadczenia ostatnich lat pokazały, jak ważna jest umiejętność radzenia sobie w sytuacjach związanych z zagrożeniem epidemiologicznym, zmianami geopolitycznymi czy gospodarczymi. Już nie tylko chodzi o identyfikowanie ryzyk, ocenę ich prawdopodobieństwa, ale również bazującą na doświadczeniach zdolność do sprawnego reagowania, sprawdzone ścieżki działania i stabilizacji procesów. 

Poszukiwania dodatkowych środków 

W dobie trwających naborów w ramach konkursów dotacyjnych można skorzystać z funduszy europejskich na lata 2021-2027. Laboratorium może wystąpić jako podwykonawca przeprowadzający badania analityczne w projekcie, opracowywać nowe lub znacząco ulepszone usługi, świadczyć usługi doradcze. 

Daje to możliwość dofinansowania kosztów m.in.: zakupu lub leasingu nieruchomości, sprzętu, wynagrodzeń, promocję na rynkach zagranicznych, zakup licencji i oprogramowania. 

Zrównoważony rozwój 

Zielona transformacja to kierunek nadawany przez Komisję Europejska. Obejmuje ona m.in. zwiększenie udziału odnawialnych źródeł energii i podniesienie efektywności energetycznej, optymalizację świadczenia usług laboratoryjnych, wykorzystanie odpadów. Jedną z obecnie wdrażanych idei zrównoważonego rozwoju jest “zielona chemia”. Polega ona na projektowaniu produktów chemicznych (na poziomie molekularnym) i procesów, aby ograniczyć wytwarzanie substancji niebezpiecznych dla ludzi i środowiska. 

Nowoczesne formy marketingu (content marketingu)

Konkurencja na rynku usług laboratoryjnych wymusza aktywne zdobywanie coraz liczniejszego grona odbiorców nie tylko poprzez realizację dotychczasowych kontraktów i wysoką jakość usług, ale również działania marketingowe, a w szczególności content marketingowe. Towarzyszy temu korzystanie z mediów społecznościowych. Natomiast samo działanie wymaga znajomości technik, narzędzi i dysponowania czasem. 

Opisane trendy na rok 2024 to tylko kilka wybranych i najczęściej spotykanych w branży. Warto wziąć udział w LABS EXPO - Targach Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych, które odbędą się 19-20 marca 2024 roku w Poznaniu. To tutaj cała branża spotka się w jednym miejscu. Jest to dobra okazja do nawiązywania kontaktów, zdobycia wiedzy merytorycznej i wymiany doświadczeń. 

Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i odebrać wejściówkę - https://labsexpo.pl/pl/dla-zwiedzajacych/wazne-informacje/bilety-i-informacje-dla-zwiedzajacych/ 

 

Źródło: Nowy Adres




POWIĄZANE
Stäubli zaprasza na targi Firma Stäubli oferuje rozwiązania szybkozłączy oraz robotów przemysłowych. Fir...
Roboty czy ludzie – kto będzie decydował o produkcji? Od nosiciela ładunku, przez kolegę, po gracza zespołowego: rola robotów zmieniła s...
Testy robota AGILOX w firmie Leoni Roboty AGILOX - najpopularniejsze autonomiczne roboty mobilne na świecie do przewożenia pa...
Ruszają zapisy na Konferencję i Hackathon FPGA Już 18 października ruszają zapisy na drugą edycję Hackathonu i Konferencji FPGA. Konfere...
XVI Targi INTARG® wystartowały! Już dziś, 24 maja 2023 ruszają XVI Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji INT...
Diagnostyka drganiowa obrabiarek i procesów Zużycie maszyn jest wynikiem aż 85 % ich postojów. Ponieważ trudno wyobrazić sobie...
Partnerzy
Cookies