Roboty ABB w nowym zakładzie montażu akumulatorów Scania
ABB podpisała umowę z wiodącym światowym dostawcą rozwiązań transportowych, firmą Scania, na dostarczenie kompleksowych rozwiązań z zakresu robotyki dla nowego, wysoce zautomatyzowanego zakładu montażu akumulatorów Scania w Szwecji. Nowy obiekt będzie kamieniem milowym na drodze Scanii do elektryfikacji pojazdów ciężkich. Scania zainwestuje w zakład ponad 1 mld SEK (108 mln USD) w ciągu kilku lat, a nowa fabryka w Södertälje ma być w pełni gotowa do działania do 2023 r.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z jednym z naszych najdłużej działających klientów i pomóc mu w realizacji jego planu elektryfikacji - mówi Joerg Reger, dyrektor zarządzający Linii Biznesowej Motoryzacyjnej Robotyki ABB. - Przemysł motoryzacyjny zawsze był w czołówce firm zajmujących się automatyzacją. Jednak wraz z przejściem na elektryfikację, firma staje w obliczu hurtowych zmian w ustalonych procesach produkcyjnych. Dzięki naszej fachowej wiedzy zaprojektujemy i pomożemy wdrożyć elastyczność produkcji, która dla liderów rynku, takich jak Scania, jest niezbędna w przeprowadzaniu tych zmian. |
- Fabryka została zaprojektowana zgodnie z dążeniem firmy Scania do zajęcia czołowej pozycji w dziedzinie cyfryzacji przemysłu, automatyzacji i wykorzystania zaawansowanej technologii zrobotyzowanej w celu usprawnienia procesów produkcyjnych o zwiększonej elastyczności - Tony Persson, szef działu montażu akumulatorów w Scania. - To właśnie tam sprawdzają się roboty i rozwiązania ABB. Dla Scanii fabryka jest także inwestycją, która jeszcze bardziej wzmocni pozycję Szwecji jako ośrodka najnowocześniejszych technologii w dziedzinie elektryfikacji pojazdów ciężkich, co ma kluczowe znaczenie w procesie przechodzenia na zrównoważony transport. |
Zaawansowany technologicznie obiekt o powierzchni 18 000 m2 zostanie zbudowany obok zakładu montażu podwozi Scania w Södertälje w Szwecji i będzie w wysokim stopniu zautomatyzowany, począwszy od przyjęcia towaru, poprzez produkcję, aż po dostawę. Będzie on montował moduły baterii z ogniw dostarczanych przez fabrykę baterii Northvolt w Skellefteå, a gotowe pakiety będą dostarczane bezpośrednio do hali montażowej pojazdu. W procesie montażu będzie brało udział wiele robotów ABB, w tym modele IRB 390, IRB 4600 i IRB 6700, wraz z dodatkowymi rozwiązaniami wspierającymi proces produkcji.
Po raz pierwszy robot IRB 390 firmy ABB zostanie użyty w zakładzie produkującym akumulatory. Pierwotnie zaprojektowany dla przemysłu opakowaniowego, robot łączy szybkość z mocą i może montować płytki stykowe w bateriach w tempie jednej płytki na sekundę, przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Oprogramowanie symulacyjne i programistyczne RobotStudio® firmy ABB umożliwi pełną weryfikację linii produkcyjnej przed jej wdrożeniem, co znacznie skróci czas realizacji zamówienia i wesprze proces zapewnienia jakości.
Scania i ABB współpracują ze sobą od ponad czterech dekad i wspólnie budują infrastrukturę produkcyjną dla pojazdów elektrycznych. Ostatnio połączyły siły, aby stworzyć rozwiązania do ładowania pojazdów ciężarowych, które również będą zasilane bateriami produkowanymi przez Northvolt. Zakład Northvolt - największa w Europie fabryka akumulatorów litowo-jonowych - również został zbudowany we współpracy z ABB.
ABB wspiera firmy motoryzacyjne oraz kluczowych dostawców komponentów i technologii na całym świecie, oferując szybkie, wydajne i elastyczne rozwiązania produkcyjne, aby wspierać wprowadzanie na rynek nowej generacji zelektryfikowanych układów napędowych. Firma ogłosiła niedawno utworzenie spółki joint venture z wiodącym chińskim dostawcą części samochodowych, HASCO, aby pomóc w kierowaniu następną generacją inteligentnej produkcji z wysoce wydajnymi, przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami automatyzacji. Jeszcze w tym roku firma otworzy również najbardziej zaawansowaną na świecie fabrykę robotyki w Szanghaju, przyspieszając innowacje w zakresie rozwoju produktów, sztucznej inteligencji i rozwiązań automatyzacyjnych.
Źródło: ABB
Redaktor: MRR
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Prosty falownik MOVITRAC® basic od SEW-EURODRIVE
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Stäubli TX2-200: Nowy Członek zrobotyzowanej Rodziny
- Trójfazowe silniki asynchroniczne IE4 serii DRU
- Dlaczego rozważać robota Codian do projektu automatyzacji?
- Lenze i750 cabinet otwiera nowe możliwości
- Sterowniki Lenze – łatwe i wydajne sterowanie ruchem
- VII Wielkopolskie Sympozjum Spawalnicze
- Coboty: kluczowy element łatwej automatyzacji przemysłowej
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024