Nowoczesny model edukacji mechatronicznej
Centrum Kształcenia Zawodowego ŁCDNiKP w swoich działaniach koncentruje się na tworzeniu i wdrażaniu do praktyki szkolnej nowoczesnego modelu edukacji mechatronicznej - w formach kształcenia formalnego i pozaformalnego uczniów i osób dorosłych. Swoje zadania w tym zakresie realizuje poprzez Regionalny Ośrodek Edukacji Mechatronicznej, kluczowy w skali kraju, który umożliwia szeroki dostęp do wysokiej jakości usług związanych z uczeniem się mechatroniki i osiąganie wszystkich kwalifikacji mechatronicznych.
W Regionalnym Ośrodku Edukacji Mechatronicznej mogą kształcić się uczniowie szkół z regionu łódzkiego (w trybie formalnym i pozaformalnym), osoby dorosłe pragnące osiągnąć nowe kwalifikacje lub podwyższyć dotychczasowe, studenci, nauczyciele szkół zawodowych, pracownicy firm - korzystając z bogatej oferty zajęć w formach szkolnych (zajęć edukacyjnych dla uczniów), dodatkowych zajęć specjalizacyjnych, zajęć edukacyjnych dla studentów uczelni technicznych, kursów kwalifikacyjnych i doskonalących dla pracowników przedsiębiorstw, kursów dla osób pozostających poza pracą, kursów i warsztatów dla nauczycieli szkół zawodowych. Osiąganie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i dorosłych odbywa się w laboratoriach wyposażonych w stacje techniczno-dydaktyczne odwzorowujące najnowsze techniki i technologie, również dopiero wprowadzane do przemysłu, z zakresu automatyki, robotyki, aquatroniki, tekstroniki, autotroniki, inteligentnych instalacji w budynkach, drukarek 3D, nowoczesnych napędów elektrycznych i systemów sterowania maszynami elektrycznym.
Regionalny Ośrodek Edukacji Mechatronicznej dysponuje nowoczesnym i wciąż unowocześnianym instrumentarium techniczno-dydaktycznym i kreuje nowoczesny model edukacji mechatronicznej, poprzez zastosowanie innowacyjnych koncepcji dydaktycznych: systemu kształcenia modułowego-zadaniowego, kształcenia modualnego i technologii e-learningowej. W ośrodku zorganizowano sześć pracowni mechatroniki, w obrębie których funkcjonuje 18 laboratoriów. Są to laboratoria: podstaw mechatroniki, urządzeń mechatronicznych 1, urządzeń mechatronicznych 2, robotyki 1 (przemysłowe), robotyki 2 (mobilne), programowania obrabiarek sterowanych numerycznie, CNC 1, CNC 2, diagnostyki samochodowej, układów sterowania silników spalinowych, diagnozowania i naprawy pojazdów samochodowych z napędem hybrydowym, przetwórstwa tworzyw sztucznych, drukarek 3D, inteligentnego domu, urządzeń do wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych, tekstroniki, aquatroniki oraz kształcenia na odległość. Wszystkie stacje techniczno-dydaktyczne są systematycznie modernizowane pod kątem najnowszych rozwiązań technologicznych (m.in. technologie Industry 4.0). Utworzone instrumentarium techniczno-dydaktyczne jest wykorzystywane do osiągania kwalifikacji uznawanych przez rynek pracy za najważniejsze dzisiaj i w przyszłości.
Wiecei informacji na stronie: https://www.wckp.lodz.pl/
Źródło: Centrum Kształcenia Zawodowego ŁCDNiKP
Redaktor: MRR
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Przegląd targów branżowych 2024
- Czy powinienem inwestować w robotyzację?
- Przemysłowa Wiosna STOM 2024 zapowiada się wyjątkowo
- Praktyczna wiedza od ekspertów Beckhoff
- Raport PARP: Perspektywa do 2028 roku
- O narzędziach i recyklingu na Targach INNOFORM®
- Przemysł i logistyka 4.0 na ITM Industry Europe 2024
- Robotyzacja zakładów mięsnych: Moda czy innowacja?
- 212 mln zł na automatyzację i robotyzację dla MŚP
- Hybrydowe zgrzewanie punktowe materiałów MPMS/MPC
- Dynamiczny rozwój sektora robotyki przemysłowej
- Auto i automatyzacja – związek partnerski
- Intec, Zuliefermesse i GrindTec już w marcu 2025
- Proof of Concept w robotyzacji
- Polski przemysł potrzebuje więcej robotów - raport PIE
- Raport Międzynarodowej Federacji Robotyki - World Robotics 2024
- Dynamiczny rozwój robotyki w Europie - Raport IFR
- Ponad 2 mld zł dotacji z KPO na robotyzację
- Dynamika przemysłu we wrześniu 2024 roku
- Zmiany w zarządzie Lenze
- Forum Cobotyki 2024 po raz czwarty
- Optymalizacja produkcji z zastosowaniem technologii Scheaffler
- Strategia Cyfryzacji Polski do 2035
- PIE: Dobre prognozy na 2025 rok
- Dlaczego warto inwestować w roboty?