Nowoczesny model edukacji mechatronicznej

Centrum Kształcenia Zawodowego ŁCDNiKP w swoich działaniach koncentruje się na tworzeniu i wdrażaniu do praktyki szkolnej nowoczesnego modelu edukacji mechatronicznej - w formach kształcenia formalnego i pozaformalnego uczniów i osób dorosłych. Swoje zadania w tym zakresie realizuje poprzez Regionalny Ośrodek Edukacji Mechatronicznej, kluczowy w skali kraju, który umożliwia szeroki dostęp do wysokiej jakości usług związanych z uczeniem się mechatroniki i osiąganie wszystkich kwalifikacji mechatronicznych.
W Regionalnym Ośrodku Edukacji Mechatronicznej mogą kształcić się uczniowie szkół z regionu łódzkiego (w trybie formalnym i pozaformalnym), osoby dorosłe pragnące osiągnąć nowe kwalifikacje lub podwyższyć dotychczasowe, studenci, nauczyciele szkół zawodowych, pracownicy firm - korzystając z bogatej oferty zajęć w formach szkolnych (zajęć edukacyjnych dla uczniów), dodatkowych zajęć specjalizacyjnych, zajęć edukacyjnych dla studentów uczelni technicznych, kursów kwalifikacyjnych i doskonalących dla pracowników przedsiębiorstw, kursów dla osób pozostających poza pracą, kursów i warsztatów dla nauczycieli szkół zawodowych. Osiąganie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i dorosłych odbywa się w laboratoriach wyposażonych w stacje techniczno-dydaktyczne odwzorowujące najnowsze techniki i technologie, również dopiero wprowadzane do przemysłu, z zakresu automatyki, robotyki, aquatroniki, tekstroniki, autotroniki, inteligentnych instalacji w budynkach, drukarek 3D, nowoczesnych napędów elektrycznych i systemów sterowania maszynami elektrycznym.
Regionalny Ośrodek Edukacji Mechatronicznej dysponuje nowoczesnym i wciąż unowocześnianym instrumentarium techniczno-dydaktycznym i kreuje nowoczesny model edukacji mechatronicznej, poprzez zastosowanie innowacyjnych koncepcji dydaktycznych: systemu kształcenia modułowego-zadaniowego, kształcenia modualnego i technologii e-learningowej. W ośrodku zorganizowano sześć pracowni mechatroniki, w obrębie których funkcjonuje 18 laboratoriów. Są to laboratoria: podstaw mechatroniki, urządzeń mechatronicznych 1, urządzeń mechatronicznych 2, robotyki 1 (przemysłowe), robotyki 2 (mobilne), programowania obrabiarek sterowanych numerycznie, CNC 1, CNC 2, diagnostyki samochodowej, układów sterowania silników spalinowych, diagnozowania i naprawy pojazdów samochodowych z napędem hybrydowym, przetwórstwa tworzyw sztucznych, drukarek 3D, inteligentnego domu, urządzeń do wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych, tekstroniki, aquatroniki oraz kształcenia na odległość. Wszystkie stacje techniczno-dydaktyczne są systematycznie modernizowane pod kątem najnowszych rozwiązań technologicznych (m.in. technologie Industry 4.0). Utworzone instrumentarium techniczno-dydaktyczne jest wykorzystywane do osiągania kwalifikacji uznawanych przez rynek pracy za najważniejsze dzisiaj i w przyszłości.
Wiecei informacji na stronie: https://www.wckp.lodz.pl/
Źródło: Centrum Kształcenia Zawodowego ŁCDNiKP
Redaktor: MRR
- Roboty mobilne - przegląd rynku 2020
- Wszystko o uldze na robotyzację
- Roboty współpracujące – czym są? Zastosowanie, rodzaje, normy, cena
- Program Robogrant dla rozwoju branży meblarskiej
- IFR prezentuje World Robotics Report 2022
- Ulga na robotyzację przemysłową - to warto wiedzieć
- Przegląd targów branżowych 2023
- Ulga na robotyzację 2023 - zmiany przepisów
- Wesprzyj młodych robotyków z FaroTech
- Ruszają dotacje na innowacje i rozwój przedsiębiorstw
- Trendy w robotyce na 2023 rok
- Wszystko o STOM i STOM-ROBOTICS 2023
- Jak pozyskać dofinansowanie na inwestycje w Przemysł 4.0?
- Polska (prawdziwie) cyfrowa - Automatyka i Robotyka
- Coboty HC10 robotyzują produkcję oświetlenia
- Nowe przepisy dotyczące maszyn
- Sprawdzone komputery panelowe OMNI
- Polska inwestuje w robotyzację - Raport IFR
- Industrial Innovation Days 2023
- Boom Robotów Przemysłowych w Europie trwa - Raport IFR
- Polskie firmy z rynku Robotyki, Internetu Rzeczy i AI - Raport
- TFM Robotics w branży automotive. Case study.
- Więcej robotów przemysłowych w Polsce - analiza PIE
- Robot Astorino pomoże w nauce robotyki w CKZ
- Nowy QMC 123 - system, który nada tempa produkcji!
- Raport IFR: stan robotyzacji w polskim przemyśle
- Przemysł 4.0. Identyfikacja trendów technologicznych - Raport
- Robotyka i automatyzacja priorytetem w 2024 roku
- Jakie zawody nie są zagrożone przez AI?





