Szukaj w działach:

Badanie - W drodze ku Gospodarce 4.0

Badanie - W drodze ku Gospodarce 4.0
POSŁUCHAJ ARTYKUŁU


Badanie „W drodze ku Gospodarce 4.0” pokazuje, że firmom brakuje nie tylko strategii działania, ale także liderów transformacji.

W badaniu „W drodze ku Gospodarce 4.0” wzięło udział 108 respondentów wywodzących się z przedsiębiorstw działających na polskim rynku. 48 proc. podmiotów wywodziło się z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, podczas gdy pozostałe 52 proc. stanowiły duże firmy i korporacje, zatrudniające powyżej 250 pracowników. Najliczniej reprezentowane były firmy z sektora przemysłu, produkcji i wydobycia (40 proc.), FMCG i handlu (15 proc.), telekomunikacji (10 proc.) oraz szeroko rozumianej branży użyteczności publicznej (8 proc.).

Z badania wyynika, że zaledwie 14 proc. przedsiębiorstw ma opracowany strategiczny plan transformacji dla działań w ramach Gospodarki 4.0 i zaczęło wdrażać go w życie. Niemal połowa (48 proc.) deklaruje, że działania związane z cyfryzacją procesów wytwórczych nie mają umocowania na poziomie strategii przedsiębiorstwa, choć prowadzone są mniejsze projekty w tym obszarze. I co najbardziej niepokojące – więcej niż co czwarta firma (27 proc.) nie zamierza prowadzić żadnych działań związanych z szeroko pojętą Gospodarką 4.0.


Źeódło: ABB

POWIĄZANE
Smart Machinery Tour 2019 Na zaproszenie organizacji TAITRA nasza redakcja wzięła udział w Smart Machinery Tour 2019...
Roboty SCARA i4H do obsługi najcięższych ładunków od firmy OMRON Wytrzymały robot SCARA i4H może przenosić ładunki o masie do 15 kg i został zaprojektowan...
Badanie nt. zrównoważonego rozwoju w branży IT Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i autom...
Roboty i oprogramowanie spawalnicze KUKA Spawanie to proces wymagający niezwykłej precyzji, wiedzy, doświadczenia, a przede wszystk...
Czas na transformację polskiego przemysłu Pandemia koronawirusa dowiodła, że firmy oparte o nowoczesne technologie i działające zgo...
ABB i Formuła E łączą siły Firma ABB i Formuła E tworzą przełomowe partnerstwo, którego celem jest rozw&oacut...
Partnerzy
Cookies