Szukaj w działach:

Sztuczna inteligencja zmieni sektor usług dla biznesu

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU
 Fot.: Archiwum

Jak szacują eksperci Accenture szacują, automatyzacja może zagrozić pracownikom sektora usług, jednak roboty przejmą głównie proste czynności. Jednocześnie zdaniem ekspertów pojawią się nowe stanowiska związane z obsługą i udoskonalaniem tych maszyn.

– "Sztuczna inteligencja dotknie około 200 tys. miejsc pracy w sektorze usługowym. Jest to branża, która w ostatnich dwóch dekadach powstała w Polsce od zera i cały czas się rozwija. Jednak sztuczna inteligencja będzie w stanie wiele miejsc pracy w tym sektorze zastąpić lub zmienić w taki sposób, że proste czynności wykonywane przez ludzi przejmą roboty. W zamian pojawią się natomiast miejsca pracy związane z budowaniem i udoskonalaniem takich maszyn"– prognozuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.

Jak wynika z raportu „Technology Vision 2017” przygotowanego przez firmę Accenture wynika, że technologia będzie w coraz większym stopniu zmieniać sposób pracy w centrach usług.

Do 2020 roku zatrudnienie w branży nowoczesnych usług dla biznesu może znaleźć 300 tys. pracowników. Obok motoryzacji to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów. Powoli zaczyna mieć on problem z coraz większym niedoborem wykwalifikowanej kadry. Z raportu Accenture wynika, że rozwiązaniem tego problemu i szansą na szybszy rozwój branży może się okazać automatyzacja i wykorzystanie sztucznej inteligencji. Wdrożenie rozwiązań technologicznych opartych na sztucznej inteligencji może mieć pozytywny wpływ nie tylko na sektor usługowy, lecz także na całą polską gospodarkę – prognozują eksperci Accenture.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Accenture Technology sztuczna inteligencja i rozwój technologii mogą w kolejnych dekadach poważnie zachwiać rynkiem pracy. Jednak korzyści z automatyzacji dorównują zagrożeniom.

Raport „Technology Vision 2017” Accenture nakreśla też główne trendy technologiczne na nadchodzące lata.

Po pierwsze, sztuczna inteligencja stanie się nowym interfejsem użytkownika. Coraz częściej użytkownicy będą komunikowali się z maszynami, wykorzystując język naturalny. Kolejny trend zakłada, że firmy będą coraz aktywniej poszukiwać nowych obszarów rozwoju, między innymi poprzez współpracę ze start-upami. Na popularności mają zyskiwać również elastyczne formy zatrudnienia. Będzie dotyczyć to zarówno pracodawców, jak i pracowników. Na znaczeniu będą zyskiwać platformy o globalnym zasięgu zapewniające dostęp do różnego rodzaju usług. To kontynuacja trendu, na fali którego popularność zdobyły m.in. Uber czy Airbnb.


Źródło: biznes.newseria.pl

POWIĄZANE
Konferencja E-commerce 2023 - podsumowanie Czy lepiej mieć własny sklep internetowy czy prowadzić sprzedaż w marketplace? Jaki wpływ...
HumanTech Meetings II Centrum HumanTech Uniwersytetu SWPS zaprasza 25 kwietnia 2024 r. godz. 17:00-20:00 na kol...
Honda wkracza w erę przemysłu 4.0 W 2017 roku Honda przeznaczyła na badania i rozwój 6.2 miliarda dolarów. Sp...
Badanie - W drodze ku Gospodarce 4.0 Badanie „W drodze ku Gospodarce 4.0” pokazuje, że firmom brakuje nie tylko st...
Ruszyła seria podcastów – Technicznie Rzecz Biorąc Podcast „technicznie rzecz biorąc” realizowany przez firmę Procobot ma za zad...
Supremacja kwantowa Google Google poinformował, że ich uruchomiony komputer kwantowy w 3 minuty i 20 sekund rozwiąza...
Partnerzy