Szukaj w działach:

ASTOR dystrybutorem robotów mobilnych Agilox w Polsce

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 


Krakowski ASTOR, od wielu lat dystrybutor m.in. sześcioosiowych robotów Kawasaki, robotów EPSON SCARA, a także robotów mobilnych MiR (np. MiR100, MiR500), rozbudował ofertę autonomicznych robotów mobilnych o rozwiązania firmy Agilox.

Austriacki producent zmienił tradycyjną koncepcję pojazdów AGV w logistyce produkcji i transporcie magazynowym, wprowadzając na rynek ultralekkie i wydajne wózki widłowe Agilox ONE.

Floty robotów transportowych działają bez centralnego systemu sterowania, co oznacza, że pojazdy poruszają się po zakładzie produkcyjnym lub magazynie w sposób autonomiczny.

Astor samojezdne roboty transportowe IGV Agilox


Wyjątkowo małogabarytowe pojazdy IGV Agilox (ang. Intelligent Guided Vehicle) organizują swoje trasy zgodnie ze zdecentralizowanymi zasadami inteligencji roju, dzięki czemu są znacznie bardziej elastyczne od tradycyjnych pojazdów AGV. Ponadto, programowanie lub „uczenie” pojazdów staje się znacznie łatwiejsze. Automatyzacja transportu wewnątrzzakładowego w oparciu o wózki mobilne obniża zatem koszty operacyjne.

Niedawno Agilox rozszerzył swoją ofertę pojazdów IGV o model OCF (ang. Omnidirectional Counterbalanced Forklift). Podczas gdy wózek autonomiczny Agilox ONE jest wyposażony w podnośnik nożycowy, który działa jako urządzenie do przenoszenia ładunku (transportuje ładunek w obrysie pojazdu), wózek autonomiczny Agilox OCF jest zaprojektowany na zasadzie wózka widłowego z przeciwwagą. W związku z tym może przenosić palety, skrzynie kratowe i inne nośniki ładunku o maksymalnej masie 1500 kg, transportować je do miejsca przeznaczenia i ustawiać na wysokości do 1600 mm. Robot Agilox OCF będzie dostępny w sprzedaży w 2022 roku.



Inteligentna i oszczędna koncepcja IGV firmy AGILOX otwiera nowe obszary zastosowań. Podczas gdy pojazdy Agilox ONE są używane głównie do transportu materiałów na produkcji, roboty Agilox OCF umożliwiają realizację klasycznych zadań intralogistyki w zakresie obsługi towarów przychodzących i wychodzących, kompletacji i magazynowania zamówień, a także na produkcji - pod warunkiem, że transport odbywa się na paletach.


„Samojezdne roboty transportowe Agilox ONE i OCF wykorzystują koncepcję napędu dookólnego. Dzięki temu mogą przejeżdżać bokiem przez wąskie przejścia, skręcać w miejscu i manewrować w ciasnych przestrzeniach. Technologia akumulatorów litowo-jonowych zapewnia szybkie ładowanie i długą pracę - zaledwie trzy minuty ładowania wystarczają nawet na godzinę pracy” - opowiada Łukasz Mąka, Menedżer ds. robotów mobilnych MiR i Agilox w firmie ASTOR.


Obecnie największym sektorem rynku dla autonomicznych robotów transportowych IGV jest motoryzacja, produkcja elektroniki, a także FMCG. W ostatnich latach widać silny wzrost zapotrzebowania ze strony branży logistyki, a więc przykładowo firm takich jak DB Schenker czy DHL. Rynek rozwija się bardzo szybko i w kolejnych 3-5 latach producent Agilox i dystrybutor ASTOR spodziewają się dużego wzrostu zainteresowania automatyzacją intralogistyki w oparciu o samojezdne roboty transportowe.


Źródło: ASTOR
Redaktor: MRR

ASTOR
Smoleńsk 29
31-112 Kraków
+48 12 306 73 42
POWIĄZANE
Czy robot przemysłowy może być mobilny? Czy robot przemysłowy może być mobilny? Odpowiedzią jest rozwiązanie Mobile Robotic Soluti...
Unikatowe Targi SyMas i Maintenance W EXPO Kraków dnia 11 października br. zakończyły się 10. Międzynarodowe Targi Obr...
TIMTOS 2025 Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA) oraz TAMI (Stowarzyszenie Przemysłu M...
Zrobotyzowana cela paletyzacji Kompaktowa cela paletyzacji to propozycja firmy Wikpol skierowana do przedsiębiorstw posz...
AGV, AIV, AMR, SGV - co oznaczają te skróty i jakie są między nimi różnice? Rodzina wózków AGV stała się rozległa, dlatego warto ją poznać i róż...
Dołącz do II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Choć do II edycji Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej zostało jeszcze sporo cza...
Partnerzy